کاشت ده درخت برای هر نوزاد در مجارستان


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (http://www.iribnews.ir/) ‎؛ ویکتور اوربان در اقدامی برای مقابله با بحران آب وهوایی...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ‎؛ ویکتور اوربان در اقدامی برای مقابله با بحران آب وهوایی وعده داد برای هر نوزاد ده درخت بکارد.

نخست وزیر ملی گرای مجارستان افزود، این اقدام در راستای بخشی از " برنامه اقدام آب و هوایی" که هفته گذشته دولت آن را تصویب کرده است انجام می‌شود.
وی بدون اشاره به جزئیات بیشتر در سخنان سالانه تصریح کرد، با کاشت ده درخت برای هر نوزاد تا سال ۲۰۳۰ کشور شاهد رشد ۲۷ درصدی در مناطق جنگلی خواهد بود.
اوربان ماه گذشته " برنامه آب و هوایی" کشور را " رویکرد " دموکرات مسیحی" برای مبارزه با گرم شدن جهانی زمین توصیف کرد.
وی برای اجرای سیاست‌های خود شامل مخالفت شدید با مهاجرت از کشور‌های مسلمان معمولا از چنین عنوانی استفاده می‌کند.
هدف از برنامه آب و هوایی و انرژی ملی مجارستان هدف گذاری شامل ۹۰ درصد از تولید برق بدون کربن تا ۲۰۳۰ است که اکثر منابع تولید این برق قرار است از انرژی خورشیدی و هسته‌ای تامین شود.
این راهبرد، لحن اخیر اوربان و حزب حاکم وی که سیاستمدارانش معمولا درباره تغییرات اب و هوایی دارای دیدگاه‌های متضاد هستند را تغییر می‌دهد.
سال گذشته، یکی از وزرای ارشد اوربان، گرتا تونبرگ، فعال آب و هوایی سوئدی را " بچه بیمار" و جنبش خیابانی وی را برای مردم عادی مجارستان " زننده" توصیف کرد.
نخست وزیر مجارستان وعده داد تا ژوئیه محل دفن زباله را نابود، ظروف پلاستیکی را ممنوع و تا ۲۰۲۲ از اتوبوس‌های برقی در این کشور استفاده کند و از لحاظ مالی " از شرکت‌های کوچک و متوسط فضای سبز" حمایت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)