اعتراض به قتل حمید پاکسوی از سوی پلیس آلمان در دومین سالگرد این واقعه


در سالگرد کشته شدن شهروند ترک تبار در شهر ووپرتال آلمان گردهمایی اعتراض آمیزی برگزار شد.

در سالگرد کشته شدن حمید پاکسوی، شهروند ترک تبار در شهر ووپرتال آلمان که دو سال پیش به دنبال حمله پلیس به خانه اش به قتل رسیده بود گردهمایی اعتراض آمیزی برگزار شد.

در این تجمع که در برابر مرکز پلیس شهر ووپرتال برگزار شد خانم آگنس، بیوه حمید پاکسوی و دو فرزندش آلتان و ماویش نیز حضور داشتند.

در این تجمع که از سوی انجمن عاشقان ترکیه برپا شده بود مراد گونش رییس این انجمن با بیان اینکه حمید به رغم اینکه بدون سلاح بود از سوی پلیس آلمان کشته شد افزود: ما برای دومین سال متوالی این حادثه را مورد اعتراض قرار می دهیم و آنرا هرگز فراموش نخواهیم کرد.

گونش گفت: "دادگاه می خواست این ماجرا رامختومه اعلام کند، اما این مورد به چالش کشیده شد و در حال حاضر روند رسیدگی به پرونده در دادگاه عالی ادامه دارد. ما قبول نمی کنیم که این حادثه فراموش شود. آنها به گونه ای رفتار می کنند که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است. یک شهروند ترکیه به قتل رسیده است."

گونش یادآور شد که پلیس هیچ مدرک کیفری ای در خانه پاکسوی پیدا نکرده و به رغم این موضوع، هیچ پلیسی پس از این حادثه مجازات نشده است. این چه حقوق بشر و چه عدالتی است؟"

ماویش پاکسویکه نتوانست اشکهای خود را هنگام صحبت در این مراسم کنترل کند، اظهار داشت: ما روزهای بسیار سختی را بعد از این واقعه سپری کرده ایم و هرگز برای دفاع از حق پدرمان دست از مبارزه نمی کشیم.

در روز 9 فوریه 2018 در شهر ووپرتال آلمان، 30 نفر از یگان ویژه پلیس با حمله به خانه حمید پاکسوی درب خانه راشکسته و پس از ورود به خانه وی را به قتل رسانده بود.

قتل پاکسوی واکنش گسترده ای را در آلمان وبه خصوص در میان ترکهای مقیم این کشور به همراه داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته