زلزله بندرلافت قشم تلفات جانی نداشت


زلزله  بندرلافت قشم تلفات جانی نداشت

بندرعباس- ایرنا-مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد: زلزله 5.8 امواج درونی زمین (ریشتر) بندر لافت در غرب قشم تا این لحظه خبری از تلفات انسانی گزارش نشده است.

عبدالحمید سعدینی عصر یکشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: گزارش هایی که تاکنون از زلزله حاصل شده بیشتر ترک خوردگی دیوارها واماکن مسکونی بوده که درحال بررسی و جمع بندی از کل منطقه زلزلهزده هستیم.

وی ادامه داد: تیم های ارزیاب به منطقه زلزله زده اعزام شده و ضمن کمک به زلزله زدگان و خسارتهای به وجود آمده تا رفع کامل مشکل در منطقه حضور خواهند داشت.

علیرضا نصری فرماندار قشم در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تا کنون هیچگونه خسارت جانی گزارش نشده و خسارت وارده به ساختمان ها نیز در حد ترک های دیوار است.

براساس گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت ۱۶ و ۴۶ ثانیه به بزرگی ۵.۸ در مقیاس ریشتردر عمق ۱۳کیلومتری زمین روز یکشنبه بندر لافت از توابع شهرستان قشم در استان هرمزگان را لرزاند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۵۵۰ کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارساز توابع استان هرمزگان است.

آخرین زلزله 30 دیماه سالجاریبه بزرگی چهار و دو دهم ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین و در عمق 12 کیلومتری زمین دربخش تخت در بندرعباس مرکز استان رخ داد که خسارتی جانی نداشته است.

استان هرمزگان از مناطق زازله خیز کشور بوده که هرماه شاهد چند زلزله با درجه های کوچک و بزرگ است ، عمده این زمین لرزه ها منجر به ترک خوردگی ساختمانها و ریزش دیوارها می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...