زمین‌های «کلاک» به وضع سابق خود اعاده می‌شود


اسماعیلی گفت: مجموعه 100 هکتاری «کلاک» لواسانات تهران به وضع سابق خود اعاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای غلامحسین اسماعیلی در ارتباط با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه در منطقه لواسان زمین خواری‌ها و سوءاستفاده‌های فراوانی را در حوزه اراضی بسیار مرغوب این منطقه داشتیم، افزود: از جمله آن‌ها یک قطعه زمین ۱۰۰ هکتاری موسوم به اراضی «کلاک» مشرف به سد لتیان محل تامین بخش قابل توجهی از آب شرب مردم تهران است.

وی ادامه داد: در ارتباط با این زمین و تغییر کاربری آن قبلا از ناحیه مراجع قضایی آرایی صادر شده و به قطعیت رسیده بود، اما در دوره جدید قوه قضاییه گزارشاتی رسید مبنی بر اینکه مبانی اتخاذ تصمیم از سوی همکاران قضایی ما دچار ایراد است به همین علت رئیس قوه قضاییه دستور بررسی دوباره این پرونده را صادر کرد.
آقای اسماعیلی افزود: مشخص شد برای ورود این اراضی به داخل محدوده شهری لواسان و همچنین برای تغییر کاربری این اراضی، اتفاقاتی خلاف قوانین و مقررات رخ داده و مستندات ارائه شده در زمینه نوع کاربری و محدوده شهری این منطقه مخدوش است بنابراین با ارجاع پرونده از سوی رئیس قوه قضاییه به دیوان عالی کشور، قضات عالی رتبه این دیوان، پرونده و همه مستندات آن را از بدو خرید این زمین‌ها و ورود آن به محدوده شهری و توافقات انجام شده با شهرداری و تغییر کاربری آن‌ها بررسی کردند.
او اضافه کرد: قضات عالی رتبه به این نتیجه رسیدند که از نظر مبانی و مستندات مخدوشی که در رسیدگی به این پرونده‌ها به مراجع قضایی ارائه شده است، آرای صادره اعتبار لازم را ندارد بنابراین با نقض این آراء دستور داده شد آراء سابق نقض و مجوز‌های غیر قانونی، ابطال و این مجموعه ۱۰۰ هکتاری به وضع سابق خود اعاده شود.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در بخش‌های دیگر حوزه لواسان هم شاهد موارد زیادی از این قبیل تخلفات بودیم که پیگیری‌های حقوقی و قضایی لازم در دستور کار قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی