رئیس جمهور دستور رفراندوم نداده است/ دستور رئیس جمهور برای تهیه لایحه اصل 99 قانون اساسی برای نظارت شورای نگهبان است


رئیس جمهور دستور رفراندوم نداده است/ دستور رئیس جمهور برای تهیه لایحه اصل 99 قانون اساسی برای نظارت شورای نگهبان است

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ارتباط با «پیش‌نویس لایحه برگزاری همه پرسی درباره صلاحیت داوطلبان انتخاباتی» گفت: رئیس‌جمهور دستور رفراندوم نداده است.

«حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رئیس جمهور، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در ارتباط با «پیش نویس لایحه برگزاری همه پرسی درباره صلاحیت داوطلبان انتخاباتی» گفت: رئیس جمهور دستور رفراندوم نداده است، زیرا برگزاری رفراندوم در قانون اساسی نیازمند به یک فرایند خاصی است، دستور رئیس جمهور به هیات سه نفره که من هم عضو آن هستم، برای تهیه لایحه اصل 99 قانون اساسی برای نظارت شورای نگهبان است.

او ادامه داد: به محض ابلاغ دستور رئیس‌جمهور کار مطالعاتی خود را شروع کردیم، مواد خامی که باید در جلسه مربوطه بحث و بررسی شود از ناحیه معاونت پارلمانی آماده شده است. در روز 21 بهمن ماه نامه‌ای خدمت معاون اول رئیس‌جمهور نوشتم که کارهای کارشناسی را تا حد قابل توجهی انجام دادیم و آماده، شرکت در جلسه مربوطه هستیم.

حسینعلی امیری مطرح کرد: این لایحه نیاز به بحث‌های حقوقی عمیق و دقیقی دارد و باید در جلسه‌ای که دو عضو دیگر هم خواهند بود، این بحث‌ها مطرح شود تا لایحه‌ای که مدنظر رئیس جمهور است، تهیه و تنظیم شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: به موجب قانون اساسی شورای نگهبان ناظر بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبرگان و ریاست جمهوری است و چگونگی اعمال و نوع این نظارت و استصوابی بودن یا استطلاعی یا استرجاعی بودن نظارت و تبین ابعاد آن، از جهت حقوقی نیاز به بحث دارد. تعیین مرز اجرا و نظارت از مواردی است که باید در این موضوع به آن پرداخت. موضوع، بحث‌های دقیق حقوقی را می‌طلبد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا نام پدر و مادر در کارت ملی‌های جدید درج نمی‌شود؟