واکنش عالم اهل سنت به توهین وهابی‌ها علیه سردار سلیمانی


واکنش عالم اهل سنت به توهین وهابی‌ها علیه سردار سلیمانی

ما این اظهارات را قبول نداریم و به کلی این ها را مردود می دانیم و بر عکس این تفکر تکفیری ما قائل به این هستیم که اتفاقا شهید سلیمانی شخصیتی تقریبی بود....

به گزارش جام نیوز، مولوی محمدصالح هاشم آبادی در پاسخ به عوامل شبکه های سعودی(شبکه کلمه) که سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی را شخصی ضد دین معرفی می کنند(!)، گفت: ما این اظهارات را قبول نداریم و به کلی این ها را مردود می دانیم و بر عکس این تفکر تکفیری ما قائل به این هستیم که اتفاقا شهید سلیمانی شخصیتی تقریبی بود؛ به این معنی که در جهت تقریب مذاهب مختلف دینی از جمله شیعیان و اهل سنت نقش به سزایی داشت. موید این مطلب هم این است که همه دیدند ایشان از شیعه و سنی در کنار خود در جبهه های مبارزه با داعش استفاده می کردند و همه ی رزمنده ها با یک شور خاصی ایشان را در این مبارزه همراهی کردند، چه در فلسیطین و عراق چه در سوریه. این از لحاظ دینی، از لحاظ قومیتی نیز ایشان هیچ مرزی برایشان وجود نداشت به این معنی که کرد و ترک و عرب و.. همه برایش یک مفهوم داشتند به نام انسان و هیچ تفکیکی قائل نبود.

امام جمعه بوکان در ادامه تاکید کرد: «همزمان با پیشروی های داعش در منطقه کردستان عراق، مسعود بارزانی برای کمک با آمریکا و انگلیس و دیگر مدعیان مبارزه با تروریسم تماس گرفت اما آن ها پاسخی به او ندادند. وقتی بارزانی با ایران تماس می گیرد، حاج قاسم بلافاصله به اوپاسخ می دهد که من خودم را تا نماز صبح به اربیل می رسانم و فردای آن روز حاج قاسم همراه پنجاه نفر از همرزمانش به اربیل رفت و محاصره را شکست و داعش را از فکر حمله به اربیل منصرف کرد. بنابراین از هر لحاظ همه قومیت ها در منطقه خود را مدیون این شهید بزرگوار می دانیم چون که الان شهید سلیمانی به عنوان یک مسلمان مطرح است نه شیعه یا سنی. به همین خاطر من به عنوان یک کرد و یک سنی نفسم بند آمده بود از انتظاری که میکشیدیم برای انجام این انتقام و مدام در دعا بودیم که زودتر این اتفاق بیفتد تا ما خیالمان راحت بشود.

این عالم برجسته اهل سنت اضافه کرد: شایعات در آن زمان پیرامون این بود که ایران توان پاسخ ندارد و اما همین عملیات عین الاسد نشان از عزت و اقتدار ایران بود که به تمام این شایعات پاسخ داد و مضاف بر آن باعث روحیه گرفتن و خوشحالی مردم شد تا حدی که ما از خوشحالی نامه نوشتیم و به صورت مکتوب مراتب تقدیر خودمان از سپاه را اعلام کردیم.

ایشان در پایان با اشاره به واکنش رسانه ای آمریکا مبنی بر مخفی کردن تلفات و تجهیزات این عملیات گفت: درست است که آمریکا چون رسانه دارد و توان رسانه اش بالاست اما حقیقت پنهان نمی ماند و مجبور شد که به صورت قطره چکانی و کم کم به آنچه اتفاق افتاده اعتراف کند.

106

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت