اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی بزدلانه بود


اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی بزدلانه بود

وزیر امور خارجه کشورمان اقدام ارتش آمریکا را در به شهادت رساندن سردار سلیمانی اقدامی بزدلانه و تروریستی توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پرس تی وی؛ وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با لیز دوست خبرنگار بی بی سی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، اقدام ارتش آمریکا را در به شهادت رساندن سردار سلیمانی اقدامی بزدلانه و تروریستی توصیف کرد.
خبرنگار بی بی سی در بخشی از این گفتگو خطاب به محمد جواد ظریف گفت: اگر دیپلماسی نمی‌تواند کارساز باشد، جنبه نظامی چطور؟ شما گفتید که حملات به دو پایگاه نظامی در عراق...
محمد جواد ظریف ضمن قطع کردن صحبت‌های مجری گفت: یک پایگاه نظامی! من گفتم یک پایگاه نظامی، اما آمریکا گفت دو پایگاه نظامی!
مجری ضمن تأیید صحبت‌های وزیر خارجه ایران درباره تعداد پایگاه‌های آمریکایی در عراق گفت: پس پیام ایران همین بود؟ هیچ انتقام دیگری در کار نخواهد بود؟ آیا این گفته درست است؟ ما پیام‌های مختلفی را از آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنیدیم که گفتند انتقام ادامه دارد.
محمد جواد ظریف گفت:
شما یک پیام واحد را شنیدید. یک پیام این است که یک حمله نظامی صورت گرفت. ببخشید که این اصطلاح را بکار می‌برم، اما باید بگویم که «حمله نظامی بزدلانه ای» در هنگام شب علیه یک خودروی غیرنظامی صورت گرفت که حامل ژنرال ما (سردار سلیمانی) بود. این اقدام تروریستی بود. تعریف تروریسم همین است. آن‌ها نمی‌توانستند در جبهه جنگ با سلیمانی مواجه شوند بنابر این وقتی که وی مشغول یک ماموریت صلح بود او را هدف قرار دادند. ما به یکی از پایگاه‌ها پاسخ دادیم یعنی به پایگاهی که حمله از آنجا انجام شده بود. ما قبل از حمله به اطلاع دولت عراق رساندیم و سپس پاسخ دادیم. پاسخ نظامی در دفاع از خود - براساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل - خاتمه یافته است، اما کاری که آمریکا کرد - براساس اطلاعات نادرست و تبلیغات نادرست بود - و باعث عصبانیت بسیاری از مردم شد. بسیاری از مردم از اقدام آمریکا عصبانی هستند. آن‌ها نیرو‌های نیابتی ما نیستند. خواهش می‌کنم که این واژه را دیگر بکار نبرید. این افراد انسان هستند. شبه نظامیان برای حمل تابوت یک انسان وارد خیابان نمی‌شوند. انسان‌ها هستند که به خیابان‌ها می‌آیند. آن‌ها نه تنها به خیابان‌های عراق و ایران آمدند بلکه به خیابان‌های روسیه آمدند، آن‌ها به خیابان‌های هند آمدند. آن‌ها دیروز در کالِسیوم (تماشاخانه تاریخی روم باستان واقع در ایتالیا) عکس سلیمانی را در دست داشتند. این افراد نیابتی‌های ما نیستند بلکه انسان‌هایی هستند که از ارعاب و قلدری خسته شدند و از بی قانونی خسته شدند. این افراد خواستار کرامت هستند.
آمریکایی‌ها در ۴۱ سال گذشته دنبال تغییر رژیم بودند
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکایی‌ها در ۴۱ سال گذشته به دنبال تغییر رژیم در ایران بودند، اما در این کار ناکام ماندند.
محمد جواد ظریف در گفتگو با لیز دوست خبرنگار بی بی سی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: آن‌ها (آمریکایی ها) می‌گویند که به دنبال تغییر رژیم نیستند، اما این (تغییر رژیم) تمام آن چیزی است که آن‌ها می‌خواهند. این همه آن چیزی است که آن‌ها می‌خواهند. آن‌ها در ۴۱ سال گذشته خواستار این (تغییر رژیم در ایران) بوده اند. آن‌ها در ۴۱ سال گذشته ناکام ماندند. آن‌ها باید اذعان کنند که ایران یک واقعیت در این منطقه است.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: موضوع شروع گفتگو‌های ایران و آمریکا مطرح نیست بلکه موضوع بازگشت آمریکا به میز مذاکره مطرح است.
ظریف که در کنفرانس امنیتی مونیخ حضور دارد در گفتگو با «لیز دوست» (مجری بی بی سی) - به عنوان مجری نشست- در پاسخ به پرسشی درباره نقش روسیه در کمک به شروع گفتگو‌های ایران و آمریکا گفت: موضوع اصلا شروع گفتگو‌ها با آمریکا نیست بلکه موضوع درباره بازگرداندن آمریکا به پای میز مذاکره‌ای است که هم اکنون هم وجود دارد. ما (و سایر اعضای برجام) هر سه ماه یکبار دور این میز مذاکره دیدار می‌کنیم. تا آوریل سال ۲۰۱۸ , برایان هوک هم دور همین میز مذاکره می‌می نشست، ولی تصمیم گرفت میز را ترک کند! اکنون آمریکا می‌تواند به این میز مذاکره بازگردد، اما متاسفانه پیشنهادات امانوئل مکرون و شینزو آبه و دیگران با گوش شنوا روبرو نبوده است، چون رئیس جمهور ترامپ را قانع و متقاعد کردند که ما در شرف سرنگونی هستیم و به همین علت وی نمی‌خواهد با رژیمی که درحال سرنگونی است گفتگو کند. به نظر من وی اشتباه می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)