خبری که بازار نفت را در حیرت فرو برد: کاهش تقاضای جهانی برای نخستین بار در ده سال گذشته


سازمان بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که تقاضای جهانی نفت در سه ماه 2020 میلادی به خاطر گسترش ویروس کرونا و تاثیر منفی آن بر اقتصاد چین با کاهش روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از وبگاه پلاتز، سازمان بین المللی انرژی اعلام کرد: در نتیجه گسترش ویروس کرونا که موجب افت چشمگیر تقاضای انرژی چین و لغو صدها پرواز شده است، رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2020 با 365 هزار بشکه کاهش به 825 هزار بشکه در روز خواهد رسید که این پایین ترین رقم از سال 2011 خواهد بود.

سازمان بین المللی انرژی پیش بینی کرد: گسترش ویروس کرونا احتمالا موجب خواهد شد تا ظرفیت تولید پالایشگاه های چین در سه ماه نخست امسال تا 1.1 میلیون بشکه در روز کاهش یابد و این مساله موجب می شود تا تقاضای جهانی نفت در این مدت با افت 435 هزار بشکه ای روبرو شود. این نخستین بار از اواخر 2009 میلادی خواهد بود که تقاضای جهانی نفت با کاهش همراه می شود.

این گزارش نشان می دهد ویروس کرونا موجب افت 1.1 میلیون بشکه ای تقاضای جهانی نفت در سه ماه نخست، 345 هزار بشکه در سه ماه دوم امسال شود. سازمان بین المللی انرژی پیش بینی خود درباره تقاضای جهانی نفت در سال 2020 را به میزان 500 هزار بشکه در روز کاهش داده است.

پیش بینی می شود تقاضای جهانی نفت امسال به کمتر از 100.97 میلیون بشکه در روز برسد که این رقم 480 هزار بشکه کمتر از پیش بینی قبلی است.

سازمان بین المللی انرژی افزود: پیش از گسترش ویروس کرونا برآورد می شد که چین در سال 2020 میلادی حدود یک سوم رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2020 را به خود اختصاص دهد ولی اکنون این رقم به کمتر از یک پنجم رسیده است.

رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2019 نیز با 80 هزار بشکه کاهش به 885 هزار بشکه در روز رسیده است.

پیش از ویروس کرونا، سازمان بین المللی انرژی پیش بینی کرده بود که بازار جهانی نفت در شش ماه نخست امسال با مازاد عرضه روبرو خواهد شد که علت اصلی آن افزایش تولید کشورهای غیراوپک است.

اکنون با توجه به ویروس کرونا و افت شدید تقاضا، پیش بینی می شود تقاضای نفت اوپک در سه ماه نخست امسال به 27.2 میلیون بشکه در روز برسد که این رقم 1.7 میلیون بشکه بیشتر از تولید 28.86 میلیون بشکه ای اوپک در ماه ژانویه است.

پیش بینی می شود تقاضای نفت اوپک در سال 2020 به کمتر از 28.4 میلیون بشکه در روز برسد که این رقم 1.3 میلیون بشکه کمتر از سال 2019 خواهد بود.

پیش بینی می شود بازار نفت در شش ماه دوم امسال به تعادل برسد ، آن هم به خاطر کاهش بیشتر تولید اوپک و رشد تقاضا.

انتهای پیام /

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

شرط آمریکا برای تمدید معافیت عراق از واردات انرژی ایران | 9.1 هزار گوشی موبایل سامسونگ امروز چه قیمتی است؟ | 3.0 هزار هواشناسی ایران ۹۸/۱۱/۲۶|برف وباران در ۱۹ استان/ مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند | 2.2 هزار هواشناسی ایران ۹۸/۱۱/۲۵|ورود سامانه بارشی به کشور/ هشدار کولاک برف و بهمن در برخی استان‌ها | 4.5 هزار قرار است قیمت طلا و سکه دوباره اوج بگیرد؟ | 2.4 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟