رجزخوانی‌های بدون نتیجه اردوغان در شمال سوریه/ پیچیده‌شدن طومار تفکیری‌های مورد حمایت آنکارا در غرب استان حلب + نقشه میدانی و عکس


رجزخوانی‌های بدون نتیجه اردوغان در شمال سوریه/ پیچیده‌شدن طومار تفکیری‌های مورد حمایت آنکارا در غرب استان حلب + نقشه میدانی و عکس

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پیروزی‌های خیره‌کننده‌ای را در غرب استان حلب به دست آورده‌اند و خطوط دفاعی تروریست‌ها مورد حمایت ترکیه را در هم شکسته‌اند.

به گزارش مشرق، صبح روز چهارشنبه (بیست و سوم بهمن ماه) رزمندگان جبهه مقاومت پس از بازگرداندن امنیت و آرامش به غرب شهر حلب (تثبیت مواضع در محله های الراشدین ۴ و خان العسل)، عملیات را علیه گروهک های تروریستی برای پاکسازی ارتفاع راهبردی «الهندسه» ادامه دادند.

پس از چند ساعت درگیری سنگین در این محور در نهایت ارتفاع «الهندسه» از اشغال عناصر تروریستی خارج شد؛ این ارتفاع راهبردی از محور شرقی بر ساختمان انجمن خبرنگاران و از محور جنوبی بر محله خان العسل اشراف دارد و رزمندگان جبهه مقاومت در این ارتفاع تحرکات تروریست ها را در محور جنوبی محله «المنصوره» در غرب شهر حلب رصد می‌کنند.

رزمندگان جبهه مقاومت در محور جنوب غرب شهر حلب نیز از سمت شهرک «کلاریه»، حملات گسترده ای را علیه تروریست‌ها انجام دادند و موفق شدند شهرک مهم «ابوشیلم» را تحت کنترل دربیاورند و به بخش دیگری از بزرگراه بین المللی «دمشق - حلب» رسیدند و راه را برای پیشروی به سمت شهرک های «زهره المدائن و المغیر» باز کردند.

در محور شمالی شهرک «العیس» نیز رزمندگان جبهه مقاومت با وجود تهدیدهای ترکیه و حملات گسترده تروریست‌ها موفق به پیشروی شدند و غروب روز چهارشنبه توانستند شهرک های «شیخ علی، ارناز، عراده و ظهر شیخ علی» را پاکسازی کنند.

رجزخوانی‌های بدون نتیجه اردوغان در شمال سوریه/ پیچیده‌شدن طومار تفکیری‌های مورد حمایت آنکارا در غرب استان حلب + نقشه میدانی و عکس

با پیشروی هایی که در این محور حاصل شد، بخشی از جاده «اتارب» به سمت بزرگراه «دمشق - حلب» از اشغال تروریست ها خارج و به کنترل رزمندگان جبهه مقاومت درآمد و همچنین بخش هایی از شمال بزرگراه «دمشق - حلب» به همراه شهرک های «قناطر و الکماری» امن تر شد.

به گزارش مشرق، با آزادی شهرک های «شیخ علی، ارناز، عراده و ظهر شیخ علی» علاوه بر مسدود شدن جاده «گذرگاه مرزی باب الهوی» به شهر «حلب»، فشار بر تروریست ها در شهرک های «المغیر، کفرجوم شرقی، تلال قرطبه» افزایش یافت.

باز شدن راه رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق «ریف المهندسین اول و دوم، کفرجوم غربی، الرضوان، هنگ۴۶ » در غرب استان حلب نیز یکی دیگر از نتایج پاکسازی این ۴ شهرک بود.

به گفته منابع میدانی، چهارشنبه شب، گروهک های تروریستی با انجام حملات گسترده از محور «ریف المهندسین دوم، هنگ ۴۶ و شهرک کفرنوران» تلاش زیادی کردند شهرک های «شیخ علی، ارناز، عراده، میرناز و کفرحلب» را دوباره به اشغال دربیاورند.

رجزخوانی‌های بدون نتیجه اردوغان در شمال سوریه/ پیچیده‌شدن طومار تفکیری‌های مورد حمایت آنکارا در غرب استان حلب + نقشه میدانی و عکس

عناصر تروریستی در تلاش بودند با اشغال این سه شهرک، رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای ارتش سوریه را از مناطق جنوبی شهر مهم و راهبردی «اتارب» از جمله «ریف مهندسین دوم و کفرنوران» دور کنند که با واکنش قاطع مواجه شدند و ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، صبح روز پنج شنبه (بیست و چهارم بهمن ماه) نیروهای سوری و مقاومت پس از تثبیت مواضع در شهرک های تازه آزاد شده، عملیات را از سه محور برای پیشروی در غرب شهر و استان حلب علیه گروهک های تروریستی ادامه دادند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در محور نخست عملیاتی را از محله «خان العسل» در غرب شهر حلب به سمت شهرک راهبردی «کفرناها» انجام دادند و در محور دوم نیز حملاتی را از سمت شهرک تازه پاکسازی شده «ابوشیلم» در محور جنوب غرب شهر حلب به سمت مناطق شمالی بزرگراه بین المللی «دمشق - حلب» از جمله برای آزادی «زهره المدائن» آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در محور سوم نیز که عمدتا نیروهای سوری حضور داشتند، عملیات از سمت محور شمال شرق شهرک تازه آزاد شده «شیخ علی» علیه گروهک های تروریستی در حومه جاده «هنگ ۴۶ - حلب» ادامه پیدا کرد.

رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای ارتش شوریه عملیات را در این سه محور با هدف تامین امنیت مناطق شمالی بزرگراه بین المللی «دمشق - حلب» از جمله پاکسازی «الرضوان، تلال قرطبه، زهره المدائن و...» و محاصره تروریست ها در شهرک های «المغیر و کفرجوم شرقی» آغاز کردند.

رجزخوانی‌های بدون نتیجه اردوغان در شمال سوریه/ پیچیده‌شدن طومار تفکیری‌های مورد حمایت آنکارا در غرب استان حلب + نقشه میدانی و عکس تلفات تروریست ها در جنوب غرب حلب

اگر چه پیشروی ها در محورهای اول و دوم عملیات چشمگیر نبود اما نیروهای ارتش سوریه در محور سوم و پس از چندین ساعت درگیری سنگین با تروریست ها موفق شدند غروب روز پنج شنبه دو منطقه «ریف المهندسین اول و دوم» و شهرک «کفرجوم غربی» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

شامگاه پنج شنبه، نیروهای سوری عملیات را علیه تروریست ها در این محور ادامه دادند و بامداد روز جمعه (ساعت ۰۱:۰۰) توانستند شهرک های «المغیر، تلال طرقبه، الرضوان، کفرجوم شرقی، زهره المدائن»، ایستگاه برق (شمال شرق الزربه)، سیلوها (غرب خان طومان)، منطقه «جمعیه الرحال و جمعیه کهرباء»، مزارع «مونتی کارلو» و مدرسه پلیس (جنوب غرب خان العسل» را آزاد و امن کنند.

با پاکسازی این مناطق که حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع مساحت داشتند، معدود نقاط آلوده در حومه بزرگراه بین المللی «دمشق - حلب» پاکسازی شدند و امنیت این بزرگراه پس از ۷ سال به طور کامل تامین شد؛ امن شدن شهرک های «خان طومان، زیتان، الزربه، قلعجیه»، محله های غربی، جنوبی و جنوب غربی شهر حلب (راشدین ۴، حمدانیه و...)، ایستگاه های تامین کننده برق و بخش زیادی از جاده «هنگ ۴۶» به شرق منطقه «المهندسین اول» نیز نتیجه دیگر این پیشروی ها است.

به گزارش مشرق، با پیشروی هایی که به دست آمد، راه برای نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در محور غربی استان حلب برای آزادی و پاکسازی شهرک های «کفرناها، اروم کبری، اروم صغری، الحلاقیم، هنگ۴۶، کفرنوران» باز شد.

بعدازظهر روز جمعه، نیروهای سوری عملیات را در غرب استان حلب از محور های «ارناز و المهندسین دوم» به سمت محور شمال ادامه دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند «هنگ ۴۶» و شهرک «اروم صغری» را از اشغال تروریست ها خارج کنند.

رجزخوانی‌های بدون نتیجه اردوغان در شمال سوریه/ پیچیده‌شدن طومار تفکیری‌های مورد حمایت آنکارا در غرب استان حلب + نقشه میدانی و عکس

با آزادی این ۲ منطقه، نیروهای ارتش سوریه به ۳ کیلومتری شهر راهبردی «اتارب» رسیدند و جاده مهم «حلب - ادلب» قطع شد و ضربه مهلکی به تروریست ها وارد آمد؛ شهر «اتارب» شهرک «سرمدا» را به شهر حلب متصل می کند و همچنین نقطه اتصال شهر حلب، ادلب و گذرگاه مرزی «باب الهوی» است.

همزمان با پیشروی های گسترده نیروهای سوری و مقاومت در غرب استان حلب، بعداز ظهر روز جمعه گروهک های تروریستی با موشک های دوش پرتاب اهدایی ارتش ترکیه یک فروند بالگرد ارتش سوریه را در غرب استان حلب هدف قرار دادند و منهدم کردند؛ این دومین بالگرد ارتش سوریه محسوب می شود که در روزهای گذشته هدف قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس