حضور در پای صندوق‌های رای در امنیت کشور تاثیرگذار است


حضور در پای صندوق‌های رای در امنیت کشور تاثیرگذار است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه گفت: حضور ملت ایران در پای صندوق‌های رای علاوه براینکه عمل به وظیفه است در امنیت کشور و بین‌المللی تاثیرگذار است.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته با تقدیر از راهپیمایی مردم در ۲۲ بهمن، اظهارداشت: این راهپیمایی علاوه بر گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب به دلیل بزرگداشت چهلم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت، حاج قاسم بی جهت سردار دلها نشد و ۴۲ سال به این نظام، ملت و اسلام خدمت کرد و همه مردم و مسوولان به خاطر این شرکت تقدیر می کنیم.

وی با اشاره به زمان رای گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند سال جاری، افزود: باید در این روز پای صندوق های رای بیاییم و حضور خود را نشان دهیم.

وی ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، گرانی و مشکلات اقتصادی مقوله دیگری است و همه ما این نظام و حاج قاسم را دوست داریم و باید به هنگام رای دادن، ملاک ها را در نظر گرفت و تدین، تقوا و توانمندی را در نظر داشت.

آیت الله علما، به سخنان اخیر مقام معظم رهبری با پرسنل نیروی هوایی اشاره کرد و افزود: تحریم ها می تواند عامل نجات کشور باشد به شرطی که همه پای کار بیایند و این تحریم ما را از وابستگی به نفت نجات می دهد و شرایط تحریم باید به فرصت تبدیل شود.

وی با بیان اینکه شخصیت انسان باید با تقوا شکل گیرد، افزود: در عالم هستی و خلقت پس از پیامبر(ص) شخصیتی بالاتر و والاتر از حضرت زهرا (س) را نمی توان متصور شد، این بانوی بزرگ اسلام با سن اندک در عالم خلقت و هستی غوغا به پا کرد و اقیانوسی از کرامت و عظمت است.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: پس از حضرت محمد (ص)، جبرییل تنها بر حضرت زهرا (س) نازل شد و وجود این حضرت مبارک است و اگر نبود عالم هستی ناقص باقی می ماند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اطهار داشت: فاطمه زهرا (س)، اساس ولایت و امامت ولایت فقیه و صراط مستقیم است و اگر نبود همسری هم کفو امیرالمومنین علی (ع) پیدا نمی شد.

آیت الله علما اضافه کرد، پیامبر (ص) قرآن و عترت را برای امت به امانت گذاشت که عترت در میان برادران اهل سنت به سنت یاد می شود، باید گفت که سنت همان عترت است و اصل قرآن است، چنانچه علامه طباطبایی طباطبایی فرمود که همه سخنان را باید با قرآن انطباق داد.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: حضرت زهرا (س) اساس اسلام، دین، کتاب و سنت است و همه حرف ها باید ریشه در قرآن داشته باشد.

وی ادامه داد: خوشا به حال مادران، بانوان و دخترانی که الگویی همچون فاطمه زهرا (س) دارند که منشا همه برکات است و باید ایشان را در تمام شئون زندگی الگو قرار دهیم و سعی کنیم خصوصیات ایشان را بررسی و پیاده کنیم.

امام جمعه کرمانشاه از ۲۵ بهمن‌ به عنوان سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل در خصوص سلمان رشدی یاد کرد که در کتابش به اسلام و پیامبر بزرگمان توهین کرد، این فتوا همچنان باقی است هرکس که دستش به این فرد برسد باید او را اعدام کند.

آیت الله علما از۲۶ بهمن به عنوان سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و تولد امام راحل یاد کرد و ادامه داد : زنان و مادران هسته مرکزی اجتماع را تشکیل می دهند، والدین باید بدانند فرزندان سرمایه های کشور هستند و در تربیت درست آنان نباید کوتاهی کنند.

وی با بیان اینکه ۲۹ بهمن‌ سالروز قیام‌ مردم تبریز به جهت گرامیداشت چهلم مردم قم است از این رو به عنوان روز اقتصاد مقاومتی یاد کرد که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟