امام جمعه بجنورد: حضور مردم در انتخابات دشمنان را ناامید می‌کند


امام جمعه بجنورد: حضور مردم در انتخابات دشمنان را ناامید می‌کند

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد با بیان اینکه در انتخابات همه باید احساس مسوولیت کنند، گفت: حضور پررنگ مردم در این عرصه دشمنان نظام را ناامید می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی با قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و گرامیداشت پیروزی انقلاب، اظهار داشت: همان گونه که مسئولان وظیفه دارند به امور مردم رسیدگی کنند و خیرخواه مردم باشند مردم هم وظیفه دارند با شرکت در انتخابات و در صحنه بودن و مشارکت کردن حاکمیت را تقویت کنند.

وی در ادامه گفت: مجلس خبرگان وظیفه خطیری دارد زیرا در نظام دینی ما رهبری در راس جامعه دینی قرار می گیرد و به انتخاب های مردم و مقبولیت افرادی مانند رییس جمهوری مشروعیت می بخشد و وظیفه نمانیدگان مجلس خبرگان نیز در این زمینهجهت اهمیت پیدا می کند.

خطیب جمعه بجنورد افزود: رهبری را که این قدر نفوذ دارد، باید عده ای از بهترین عابدترین خبره ترین و ولایتمدار ترین انسان ها در مجلس خبرگان جمع شوند و انتخاب و برای آینده نظام برنامه ریزی کنند.

وی با بیان این که از نماینده خبرگان نباید انتظار داشت که مشکلات مردم را حل کند افزود: وظیفه آنها حمایت و حفاظت و تقویت رهبری است و اولین و آخرین مولفه او این است که نظام ولایی را قبول داشته باشد.

وی از مردم خواست در انتخاب نمایندگان خبرگان رهبری خوب فکر کنند و گفت:نمایندگان مجلس هم وظیفه اجرایی ندارند و قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون وظیفه آن هاست و ما نماینده مجلس را انتخاب می کنیم نه برای گذاشتن و برداشتن مدیران که این کار استاندار و دولت است بلکه برای قانون گذاری و نظارت برحسن اجرای قانون.

وی به مردم توصیه کرد تا نمایندگانی انتخاب کنند که قانون مدار باشند نه قانون شکن و اظهار داشت: نماینده ای که با خرید و فروش، پول، پلو، پارتی و پتو بخواهد رای بیاورد راه به جایی نمی برد و باید ببیند تجربه و توانایی اش را دارد.

وی با اشاره به اهمیت شرکت مردم در انتخابات و به ویژه در انتخابات خبرگان گفت: در انتخابات بی تفاوت نباشید که هر رای شما ارزش دارد و در نظام اسلامی بی تفاوتی هیچ جایگاهی ندارد و نگوییم که یک رای تاثیری نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه حضور مردم نشانه پیوند با نظام است، افزود: در حقیقت یک صدا از کشور ما بلند می شود که آن، صدای تبعیت از نظام اسلامی که در راس آن ولی فقیه قرار دارد، است.

وی با بیان این که وحدت و همدلی مسوولان و مردم دشمن را به هراس می اندازد اظهار داشت: زمانیکه وحدت و هم دلی وجود داشته باشد دشمن عقب نشینی می کند اما اگر کمترین شکاف و خودزنی در این مورد ببیند و کمترین فاصله بین مردم و حاکمیت باشد، دشمن نیز رخنه و فرصت برای ورود پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: بعد از پایان انتخابات نیز باید رقابت کاندیداها به پایان برسد و رقابت تبدیل به رفاقت شود.

وی به اربعین شهید سردار قاسم سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: ملت ما با این شهید نفس می کشند و اکنون راه این شهید برای ملت ما تبدیل به یک مکتب شده است و خانواده ها باید این راه را برای فرزندان خود ترسیم کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس