امام جمعه ایلام: شرایط فعلی کشور نیاز به حضور حداکثری مردم در انتخابات دارد


امام جمعه ایلام: شرایط فعلی کشور نیاز به حضور حداکثری مردم در انتخابات دارد

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمنان از مدت‌ها قبل برای کاهش حضور مردم در انتخابات به دنبال دلسرد کردن هستند، گفت: حضور گسترده مردم با هر نوع فکر و سلیقه در انتخابات پیش‌رو موجب عزت، اقتدار کشور و ملت است.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال، اظهار داشت: ملت ایران اسلامی همان گونه که در این راهپیمایی لبیک به ندای رهبری گفتند، در انتخابات مجلس یازدهم نیز پای صندوق‌های رای آمده و با انتخاب افراد لایق و اصلح مجلس انقلابی تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از صحنه‌هایی که نقش اساسی در پیشرفت نظام، حفظ و پایداری انقلاب دارد و مردم باید حضور پرشوری در آن داشته باشند انتخابات است، افزود: انتخابات مظهر اراده مردم در تعیین سرنوشت آینده کشور و موجب تقویت انقلاب‌ اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: در این ایام فرصتی پیش آمده است تا مردم نقش خود را در شکل گیری مجلس شورای اسلامی به خوبی ایفا کنند، مردم باید با چشم باز و همراه با بصیرت در انتخابات با مشارکت بالا به کسانی رای دهند که مومن و انقلابی و در خط ولایت بوده و باید به کسی رای دهند که صلاحیت داشته باشد و منافع مردم، کشور و جامعه را بر منافع شخصی خود ترجیح دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نقش و حضور مردم در ادوار مختلف انتخابات گذشته را بی نظیر دانست و یادآور شد: در ۱۰ دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی میانگین مشارکت ۷۶ درصد بوده، اما باید گفت که در این دوره که مصادف با اولین انتخابات در گام دوم انقلاب است باید حضور مردم بیشتر از گذشته باشد.

وی با بیان اینکه مشارکت بالا در انتخابات مجلس شورای اسلامی امنیت و اقتدار کشور را ارتقا می‌دهد، تاکید کرد: حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات، توطئه های دشمنان را مانند حضور در صحنه مردم در روزهای بزرگی که در مناسبت های مختلفی که رقم خورد خنثی خواهد کرد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه برای برگزاری انتخاباتی سالم باید اخلاق مورد توجه قرار گیرد، گفت: تدین، کاردانی، ولایتمداری، مردمی و دلسوز بودن در انتخاب نامزد اصلح در انتخابات توسط مردم مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه مردم با بصیرت در انتخابات ورود کنند، گفت: مردم به دور از گرایش های سیاسی ،فردی را انتخاب کنند که از همه شجاع تر و به گفتمان انقلاب اسلامی نزدیکتر باشد و در محور فرمایشات رهبر معظم انقلاب ، منویات و وصایای امام راحل که گفتمان اصلی انقلاب را تشکیل می دهد حرکت کنند .

وی با تاکید بر رعایت اصل بی طرفی در انتخابات، افزود: امانت‌داری و بی‌طرفی از ویژگی‌های مهم دست‌اندرکاران انتخابات و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای نیز ناشی از اعتماد آنها به مجریان و ناظران انتخابات است، زیرا که آنها را امین خود می‌دانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند