49 مرکز ذخیره‌سازی گندم در کرمانشاه احداث شده است


49 مرکز ذخیره‌سازی گندم در کرمانشاه احداث شده است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه از ساخت 49 مرکز ذخیره‌سازی استاندارد گندم پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط بخش خصوصی در این استان خبر داد.

‍ روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه روز جمعه به نقل از ماشاءاله ارویسی اعلام کرد: از دیرباز کرمانشاه به عنوان یکی از قطب های تولید و تامین گندم مورد نیاز کشور شناخته شده و امسال نیز با وجود مشکلات فراوان از جمله پراکنش نامناسب بارندگی ها و وقوع سیل در اکثر نقاط استان، توانست با همت مضاعف کشاورزان و برنامه ریزی های خوب مسوولان، با خرید تضمینی بیش از ۵۴۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، رتبه پنجم خرید تضمینی گندم را در کشور به خود اختصاص دهد.
وی در ادامه اظهار داشت: قبل پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ چهار مرکز ذخیره سازی گندم دولتی در استان دایر بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه دولت ها در کاهش وابستگی به خارج از کشور در تامین گندم مورد نیاز، تعداد مراکز ذخیره سازی دولتی به ۱۱ مرکز افزایش یافت و با شکل گیری صنعت سیلو سازی ۴۹ مرکز ذخیره سازی استاندارد توسط بخش خصوصی در استان کرمانشاه احداث شد.
او کل مراکز ذخیره سازی گندم را در استان ۶۰ مرکز د دانست و افزود: استان ظرفیت توام ذخیره سازی به بیش از یک میلیون و ۴۵۹ هزار تن معادل ۱۰ درصد از ظرفیت ذخیره سازی کل کشور را دارد که قبل از انقلاب توان ۶۳ هزار تن گندم داشت.
ارویسی در بخش دیگری از سخنان خود، ظرفیت تولید آرد در استان کرمانشاه را ۷۳۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: این ظرفیت تولید آرد تا قبل از انقلاب کمتر از ۱۰۰ هزار تن بود که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت از آرد مورد نیاز مردم ۱۴ کارخانه آرد سازی با ظرفیت تولید بیش از ۷۳۰ هزار تن آرد در سال احداث شد.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و دارای ۹۴۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!