دولت فرانسه پول کم آورد!


کسری بودجه فرانسه به یکی از بالاترین سطوح خود در سه سال اخیر رسید.

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، مرکز آمار فرانسه اعلام کرد کسری بودجه این کشور تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۹۲.۸۴ میلیارد یورو رسیده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶.۸۴ میلیارد یورو افزایش یافته است.

فرانسه دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو و اتحادیه اروپا پس از آلمان محسوب می‌شود. به گفته مرکز آمار این کشور، درآمدهای دولت با ۴.۱ درصد کاهش درصد کاهش به ۳۹۷.۹۸ میلیارد یورو رسیده است.

دولت فرانسه پول کم آورد!

از سوی دیگر اما حساب ویژه خزانه داری که تراز صورت حساب ورودی و خروجی سرمایه دولت برای اهداف خاص را اندازه می گیرد تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۴.۰۸ میلیارد یورو افزایش پیدا کرده که این رقم ۳.۲۶ میلیارد یورو بیشتر از رقم ثبت شده در دوره مشابه سال قبل است.

هم چنین نرخ بیکاری اسپانیا در شرایطی تا پایان سه ماهه چهارم سال با ۰.۱۲ درصد کاهش نسبت به سه ماهه سوم سال به ۱۳.۸۰ درصد رسید که این نرخ ۰.۲ درصد کمتر از از نرخ مورد انتظار قبلی بوده است.

شمار افراد بیکار طی این مدت با ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش به سه میلیون و ۱۵۲ هزار نفر رسید و شمار شاغلان نیز با ۹۲ هزار و ۶۰۰ نفر افزایش به ۱۹ میلیون و ۹۶۷ هزار نفر رسیده است. بخش خصوصی طی این مدت برای ۶۷ هزار و ۹۰۰ نفر و بخش دولتی برای ۲۴ هزار و ۷۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

در عین حال شمار شاغلان جمعیت در سن کار ( ۱۵ تا ۶۴ سال) با ۰.۳درصد کاهش به ۶۵.۲ درصد رسید. از مجموع شاغلان فرانسوی نرخ اشتغال تمام‌وقت با ۰.۴درصد کاهش به ۵۳.۸ درصد و نرخ اشتغال پاره وقت بدون تغییر نسبت به دور قبل در سطح ۱۱.۳ درصد اندازه گیری شدند.

طی این مدت بخش خدمات بیشترین اشتغال‌زایی را داشته است و پس از آن نیز کشاورزی، ساخت و ساز و صنعت قرار دارند. نرخ مشارکت نیز که میزان حضور جمعیت فعال در بازار کار را اندازه می گیرد به ۵۸.۷۴ درصد رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403