یک‌هزار باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در یزد ثبت شد


"مجید جوادیان‌زاده" پنجشنبه شب در آیین اختتامیه...


"مجید جوادیان‌زاده" پنجشنبه شب در آیین اختتامیه چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی استان افزود: بیش از ۲۰ هزار کودک و نوجوان در طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی مشارکت کردند.

وی با اشاره به اینکه مطالعه، شاخصه ای برای توسعه یافتگی جوامع است اظهار داشت: متاسفانه در برهه‌هایی در برخی از جوامع این عادت و فرهنگ مطالعه شکل نگرفته است ولی در جامعه امروزی باید از روش‌های جذاب استفاده برای ترغیب به مطالعه استفاده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، جام باشگاه‌های کتابخوانی و روستاهای دوستدار کتاب را از طرح‌هایی دانست که در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی اجرایی شده است و افزود: امیدواریم بتوانیم کتاب را در زندگی خانواده‌ها وارد کنیم زیرا کتاب ابزار و کالای مهم فرهنگی است که می‌تواند توسعه اجتماعی و فرهنگی جوامع را دنبال کند.

در این مراسم از باشگاه‌های برتر کتابخوانی کودک و نوجوان استان یزد تجلیل و قدردانی شد.

دوازدهمین نمایشگاه کتاب یزد ، مطبوعات محلی و رسانه های یزد به عنوان یک رویدادمهم فرهنگی چهارشنبه (۲۳ بهمن ) با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ، استاندار و جمعی از مسوولان در محل نمایشگاه‌ های دایمی مرکز استان گشایش یافت.

در این نمایشگاه ۷۰ هزار و ۶۸۸ عنوان کتاب با حضور ۶۵۶ ناشر و نمایندگی از سراسر کشور در ۲۶۰ غرفه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته و نمایشگاه به مدت یک هفته، صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها نیز از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۲۱:۳۰ برای بازدید دایر است.

برای دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب یزد ۱۱ میلیارد ریال بن کارت یارانه‌ای الکترونیکی با تخفیف ۲۰ درصد در نظر گرفته‌ شد که از طریق بانک مستقر در نمایشگاه با ارائه کارت ملی بین بازدیدکنندگان توزیع می شود و بن‌های توزیع‌شده تا سه هفته پس از اتمام نمایشگاه در کتابفروشی های منتخب شهر یزد، اعتبار دارد.
در مدت برگزاری این رویداد فرهنگی، برنامه‌ های جنبی از جمله نمایش تابلوهایی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب، معرفی کتاب تاثیرگذار من، اجرای سرود آوای کودکی تفت، رونمایی و معرفی کتاب های تازه نشر نوقلمان، شاهنامه خوانی، کارگاه خلاقیت مادر و کودک و ... در نظر گرفته شد.

هم اکنون در ۱۱۰ باب کتابخانه عمومی استان یزد، ۲ میلیون و ۱۰ هزار نسخه کتاب با موضوع های مختلف موجود است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس