جشنواره ورزش‌های بومی و محلی در ابرکوه برگزار شد


جشنواره ورزش‌های بومی و محلی در ابرکوه برگزار شد

یزد - ایرنا - پنجمین جشنواره ورزشی مسابقات بومی و محلی، موسیقی سنتی، غرفه صنایع دستی و توانمندی‌های زنان روستایی پنجشنبه شب با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در قلعه تاریخی حسن خان مهردشت بخش بهمن ابرکوه برگزار شد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در این آیین گفت: این وزراتخانه به توسعه ورزش های بومی و محلی روستایی و عشایری اهتمام دارد.

سید عبدالحمید احمدی افزود: توسعه ورزش در روستاها آن هم با تاسیس خانه های ورزش روستایی در اولویت این وزارتخانه است .

وی تصریح کرد: در اجرای ‏تحقق ‏منویات مقام معظم رهبری در توسعه ورزش و با چشم‌انداز حمایت از فرآیند گسترش ورزش همگانی و ایجاد نشاط عمومی از طریق فعالیت‌های ‏گروهی ‏ورزشی، برای راه اندازی و تجهیز خانه های ورزش روستایی تلاش می کنیم.

احمدی اظهار داشت: مشارکت روستاییان در فعالیت ها و برنامه های ورزشی باید توسعه و گسترش یابد زیرا توسعه رشته های بومی محلی و بازی های سنتی به عنوان یک میراث ارزشمند برای ما بسیار حائز اهمیت است .

این مسوول ورزشی بابیان اینکه احیا و تقویت ورزش ها و بازی های بومی و محلی در اولویت است ، ادامه داد: حمایت ویژه ای را وزارت ورزش و جوانان از این بازی ها داشته و خواهد داشت و امید است این جشنواره به توسعه فعالیت های ورزشی در بین مادران و دختران و همسران منطقه کمک کند .

رییس اداره ورزش و جوانان ابرکوه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این پنجمین دوره جشنواره ورزشی روستایی زنان عشایر که در استان ها برگزار می شود و هر سال یکی از شهرستان های استان میزبان است .

محمد مهدی متوسل با بیان اینکه امسال توانستیم میزبان این جشنواره در قلعه تاریخی حسن خان مهردشت ابرکوه باشیم افزود: در این جشنواره علاوه اجرای ورزش های بومی محلی ، غرفه هایی هم از توانمندی های زنان روستایی درزمینه صنایع دستی و غذاهای محلی و ... همراه با ساز و آواز محلی به نمایش گذاشته شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر