از میزبانی آستان امام‌زادگان از جشن‌های 22 بهمن تا رونق اقتصادی با وقف در حوزه چاپ و نشر


از میزبانی آستان امام‌زادگان از جشن‌های 22 بهمن تا رونق اقتصادی با وقف در حوزه چاپ و نشر

برگزاری جشن انقلاب در 90 امام‌زاده شاخص تهران، برگزاری مسابقه «من سرباز کوچک وطن هستم» و تجهیز شرکت چاپ و انتشارات سازمان اوقاف با هدف رونق اقتصادی ازجمله اخبار حوزه قرآن و معارف در 21 بهمن ماه 98 است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در بیست و یکمین روز از بهمن ماه ۹۸:

برگزاری جشن انقلاب در ۹۰ امام‌زاده شاخص تهران/ نورافشانی بقاع شاخص در شب ۲۲ بهمن

از میزبانی آستان امام‌زادگان از جشن‌های 22 بهمن تا رونق اقتصادی با وقف در حوزه چاپ و نشر

«مجتبی عبداللهی» در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری جشن انقلاب در امامزادگان شاخص استان تهران، اظهار کرد: این جشن ها در ۹۰ امامزاده شاخص استان تهران برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در ادامه بیان کرد: همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،۳۰ محفل انس با قرآن کریم در امامزادگان شاخص و آیین تجلیل از مقام شهدا در امامزادگانی که مقبره الشهدا در آنها هست، برگزار می شود.

وی اضافه کرد: ۱۰ ایستگاه خدمات پزشکی نیز با حضور پزشکانی که نذر وقف در بقاع متبرکه دارند، برپا می شود.

وی همچنین از برپایی غرفه های متنوع فرهنگی با برنامه های سرود، نقاشی و تئاتر توسط ادارات اوقاف تهران و در شهرستانهایی که برگزارکننده راهپیمایی ۲۲ بهمن هستند، خبر داد و افزود: همزمان با ایام الله دهه فجر زنگ انقلاب توسط روحانیون در مدارس به صدا در آمد و برنامه سخنرانی با موضوع انقلاب اسلامی در مدارس در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران همچنین به نورافشانی در شب ۲۲ بهمن در برخی از امامزادگان استان تهران اشاره و خاطر نشان کرد: این برنامه به صورت متمرکز همزمان با شب اربعین شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و با حضور مداحان و شاعران انقلابی برگزار می شود. ضمن اینکه بانگ تکبیر الله اکبر ساعت ۲۱ با حضور اقشار مختلف مردم در امامزادگان شاخص استان تهران طنین انداز می شود.

توصیه انتخاباتی حجت‌الاسلام قرائتی به عموم مردم

از میزبانی آستان امام‌زادگان از جشن‌های 22 بهمن تا رونق اقتصادی با وقف در حوزه چاپ و نشر

حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم پس از بیان توصیه‌هایی به کاندیدا‌های انتخابات این بار به عموم مردمی که قصد شرکت‌ در انتخابات دارند، توصیه‌هایی مطرح کرد.

این توصیه‌ها در ۱۵ بند بیان شده که در ادامه مرور می‌شود:

پای هر سختی ننشینیم و به هر سخن و خبری اعتماد نکنیم.

به هر سوگندی اطمنیان نکنیم.

به هر اشکی اعتماد نکنیم.

به هر اظهار ایمانی اعتنا نکنیم.

به هر جلوه‌ای خیره نشوید.

هرکس خود را در جامعه بر دیگران مقدم بدارد درحالی که بداند افراد لایق‌تر از او هستند، قطعا به خدا و پیامبر و مؤمنان خیانت کرده است.

به ظواهر و تجملات و زرق و برق اهمیت ندهیم.

از هر نیرویی استفاده نکنیم.

فکر نکنیم که هر کس زیر پرچم ما سینه می‌زند، و پای سخنرانی ما نشسته است، مرید ماست.

هر کمکی را نپذیریم.

به هر شعاری شاد نشویم.

به هر توجیهی اعتماد نکنیم.

هرکس رأی آورد فکر نکند که عزیز است.

مراقب دشمن باشیم که از تمام امکانات برای ضربه زدن به نظام و انقلاب استفاده می‌کند.

به وعده‌ها دل‌خوش نباشیم و مراقب تهدید، تطمیع، رشوه و لقمه حرام باشیم.

برگزاری محفل قرآن فاطمی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

از میزبانی آستان امام‌زادگان از جشن‌های 22 بهمن تا رونق اقتصادی با وقف در حوزه چاپ و نشر

دو هزار و نود و هفتمین محفل انس با قرآن کریم به‌مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت زهرا(س)، جمعه، ۲۵ بهمن‌ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.

این مراسم معنوی با اجرای بهزاد احمدی، تلاوت آیاتی از کلام وحی توسط مجتبی محمدبیگی و علی خوشنود از قاریان ممتاز کشورمان، ابتهال‌خوانی محمد برخورداری و ارائه محفوظات توسط فاطمه عباسی، حافظ نوجوان همراه است.

مسابقه «سرباز کوچک وطن هستم» برگزار می‌شود

از میزبانی آستان امام‌زادگان از جشن‌های 22 بهمن تا رونق اقتصادی با وقف در حوزه چاپ و نشر

مسابقه «سرباز کوچک وطن هستم» در آستانه یوم‌الله ۲۲ بهمن باهمت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

کودکان علاقه‌مند به شرکت در این مسابقه می‌توانند یک شعر با موضوع ایران بخوانند و یا یک نقاشی با موضوع ایران ترسیم کنند و در آخر اثر بگویند یا بنویسند: «من سرباز کوچک وطن هستم در گام دوم انقلاب».

پدر و مادر‌ها می‌توانند آثار کودکانشان را از طریق به نشانی مجازی @razaviadmin3 در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند.

به تعدادی از برگزیدگان این مسابقه به قید قرعه جوایز نفیسی از طرف حرم مطهر امام رضا (ع) تقدیم می‌شود.

شرکت چاپ و انتشارات سازمان اوقاف با هدف رونق اقتصادی تجهیز شد

از میزبانی آستان امام‌زادگان از جشن‌های 22 بهمن تا رونق اقتصادی با وقف در حوزه چاپ و نشر

حجت‌الاسلام «سید مهدی خاموشی» در حاشیه نشست شورای معاونان این سازمان که در شرکت چاپ و انتشارات برگزار شد، اظهارکرد: شرکت چاپ و انتشارات یک چاپخانه ای است که از دهه چهل تاسیس شده و قبلا وابسته به وزارت ارشاد بوده و در ادوار مختلف اوج و افول هایی داشته است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: پس از موظف شدن بنده در سازمان اوقاف متوجه شدیم که این شرکت دچار مشکلات گردش مالی، فرسودگی دستگاه ها و سالن هاست. هیئت مدیره اهتمام کرد و از موقوفه مبین کمک کردیم که چاپخانه به دستگاه های جدید بسته بندی و لیبل تجهیز شود.

خاموشی افزود: من تشکر می کنم که در مدت زمانی کوتاه به صورت جهادی فعالیت شد تا رونق اقتصادی بیشتری در این شرکت ایجاد شود. راه اندازی این بخش ها به بیش از ۳۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و بیش از ۱۰۰ نفر اشتغالزایی غیر مستقیم منجر می شود.

گفتنی است،شرکت چاپ و انتشارات وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه، در پنج کیلومتری جاده کرج، همانجایی است که عمده مجلد قرآن‌های کشورمان و بسیاری از کتاب‌های معارفی، در آن به چاپ می‌رسد. فراز و نشیب‌های مدیریتی در دو دهه اخیر، تعداد کارگران و کارمندان این مجموعه را در راستای تعدیل، کاهش داده بود و کمبود بودجه و امکانات اجازه بازسازی بخش‌هایی از این چاپخانه را نمی‌داد.

طی یک سال گذشته، ضمن بازسازی فیزیکی بخش‌هایی از شرکت چاپ و انتشارات(از جمله آسفالت ۹۰ درصد فضای محیطی شرکت، به‌سازی سالن‌ها و ...)، مقدمات راه‌اندازی بخش تولید «لیبل»(ماشین چاپ لیبل و دایکات‌ها و ...) و بخش «بسته‌بندی»(جعبه‌چسبان و ماشین برش‌زنی) آماده شد که امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه رسماً آغاز به کار کرد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟