دعوای اصولگرایان بالا گرفت؛ شش تایی عجیب و غریب/ اصلاح طلبان می آیند؛ شاید با لیست ناقص!


دعوای اصولگرایان بالا گرفت؛ شش تایی عجیب و غریب/ اصلاح طلبان می آیند؛ شاید با لیست ناقص!

هفت روز دیگر مردم پای صندوق های رای می روند تا نمایندگان خود در مجلس یازدهم را انتخاب کنند این در حالیست که در فاصله یک هفته به انتخابات دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب شرایط کاملا متفاوتی را سپری می کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، یک جناح سیاسی از کثرت نامزدهای تایید صلاحیت شده رنج می برد و دیگری از کمبود نامزدهای تایید صلاحیت شده، به همین دلیل هم در یک سو درگیری شدید سر وحدت وجود دارد و در سوی دیگری وحدت هم چندان مشکلی را حل نمی کند.

اصولگرایان شش تایی شدند

جناح اصولگرای کشور چندین ماه است که تلاش می کند با ایجاد وحدت کرسی های بیشتری را در مجلس کسب کند ولی هرقدر این تلاش بیشتر می شود اختلافات هم بالاتر می رود.

شاید یک هفته قبل پیش بینی می شد نهایتا دو لیست در جناح اصولگرا و در حوزه انتخابیه تهران به عنوان مبنای جناح بندی سیاسی کشور بیرون بیاید ولی با آغاز تبلیغات انتخاباتی اوضاع بهم ریخت.

اصولگرایان کار خود را با لیست جبهه پایداری شروع کردند، سرلیست اهالی جبهه پایداری همانگونه که پیش بینی می شد آقا تهرانی است. پس از جبهه پایداری این منصور ارضی، مداح معروف تهرانی بود که لیستی را با سر لیستی نبویان منتشر کرد و در نهایت ائتلاف نیروهای انقلاب لیست سی نفره خود را با سرلیستی قالیباف منتشر کرد.

تشکلی به نام جهادگران هم دیروز اعلام کردند لیستی را با سرلیستی محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت احمدی نژاد اعلام می کنند. عده ای به نام جبهه عدالتخواهان هم گفته اند لیست می دهند و شنیده می شود وزرا و مدیران دولت احمدی نژاد هم می خواهند لیست دهند.

ورود اصلاح طلبان با لیست حزبی

اما در جبهه اصلاح طلبان شرایط کاملا متفاوت است، آنها در تهران با کمبود نامزد تایید صلاحیت شده مواجه هستند به همین دلیل هم بود که شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان از ارائه لیست خودداری کرد و کار را به ائتلاف احزاب اصلاح طلب سپرد.

ابتدا این حزب کارگزاران سازندگی بود که اعلام کرد لیست می دهد، البته ظاهرا قرار بود لیست کارگزاران ۲۰ تا ۲۲ نفره باشد اما به نظر می رسد این حزب با ائتلاف احزابی همچون حزب اسلامی کار، ندای ایرانیان و مردمسالاری، لیستی با سرلیستی مجید انصاری اعلام کند. البته این احتمال وجود دارد که لیست اصلاح طلبان سی نفره نباشد اگرچه گفته می شود احزاب اصلاح طلب تلاش می کنند از همه ظرفیت های موجود برای ارائه یک لیست کامل استفاده می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها