حال و هوای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان


حال و هوای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان

گرگان - ایرنا - آغاز رقابت داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، حال و هوای شهرها و روستاهای گلستان را در روز نخست تبلیغات قانونی، دگرکون ساخت و جنب و جوش و تکاپوی کاندیداها و طرفداران آن‌ها را آشکارتر کرد .

پاکدستی و مبارزه با فساد ، حل تنگناهای اقتصادی کشور، پرهیز از اشرافی گری و پیگیری برطرف کردن معضل بیکاری و رونق به معیشت مردم و پرهیز از سیاست زدگی از جمله اهداف مطرح شده توسط تعداد کثیری از داوطلبان ورود به مجلس در گلستان بود که در ابعاد و سایز مختلف بر بنرها و پارچه نوشته ها و حتی تراکت های کاغذی در سطح شهر وروستاهای توزیع شد.

در گرگان و آق قلا تقلا و کوشش کاندیداها و طرفدران شان مشهود تر از دیگر نقاط استان بود.

همچنان که فعالان ستادهای انتخاباتی کاندیداها در تلاش برای تبلبغات گسترده از طریق فضای مجازی و یا میدانی هستند، دواطلبان نیز بیکار ننشسته و به طرق مختلف قصد دارند خود را در لیست یکی از طیف های سیاسی و یا قومیتی منطقه وارد کرده و شانس ورود به مجلس یازدهم را برای خود افزایش دهند.

تحولات سیاسی استان نیز شکل جدی تری به خود گرفته است .

یکی از طیف های اصلی کشور، یکی از دو نماینده مورد نظر خود را برای انتخابات پیش رو در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا برگزید اما یافتن نفر دوم این طیف به روز های آتی موکول شده است.

تلاش لیدرهای اصلی این طیف برای رسیدن به اجماع و انتخاب گزینه دوم تاکنون بی نتیجه مانده است و دیگر طیف سیاسی مطرح نیز هر چند دو نفر را برای طرفدران خود معرفی کرده اما بخشی از این جریان سیاسی به صورت جزیره ای در حال تبلیغات گسترده برای نامزدهای خود هستند.

در بین اقوام مختلف منطقه به ویژه سیستانی ها و ترکمن ها در حوزه انتخاباتی گرگان و آق قلا اجماعی به چشم نمی خورد.

سیستانی مقیم گرگان و آق قلا نیز تلاش دارند با ریش سفیدی دو گزینه خود را انتخاب کنند اما تاکنون هیچ توافقی بین تیره های مختلف سیستانی های منطقه حاصل نشده است.

تعدادی از نمایندگان ادوار مختلف مجلس در ستاد برخی کاندیداهای ورود به مجلس یازدهم حضور یافته و حمایت خود را از این دواطلبان آشکار و علنی کردند

در حوزه میدانی نیز تراکم ایجاد ستاد در هسته مرکزی گرگان مشکل ترافیک را در ساعات پیک تردد خودروها چند برابر کرده که همزمانی حضور فعالان ستاد انتخاباتی دواطلبان در پیاده روها و پخش تراکت تبلیغاتی توسط آنها بر شدت شلوغی ها افزوده است .

در روز نخست تبلیغات، کارگران فعال در حوزه داربست در شهر مشغول ایجاد استند های فلزی برای نصب بنر بوده و شلوغ ترین روزهای کاری خود را سپری می کردند

هر چند کارناوال خودروی در سطح شهر گرگان دیده نشد اما نصب برگه های تبلیغاتی کاندیدای مختلف بر ماشین و تردد در سطح شهر یکی از شیوه های مرسوم در روز نخست بود.

سخنرانی های داوطلبان در ستادهای آنها متمرکز بود اما تعداد زیادی از نامزدها به همراه طرفداران خود در مراسم اربعین سردار سلیمانی در مصلی گرگان حاضر شدند تا از این فرصت هم بی نصیب نماندند.

در دیگر شهرهای استان گلستان نیز تبلیغات داوطلبان آغاز شده است.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا داوطلبان در شهرهای کردکوی ، بندرترکمن و گمیشان تبلیغات خود را با نصب تراکت ها در محل های پیش بینی شده و قانونی دنبال کرده بودند و تعداد بنرهای عظیم تبلیغاتی در این شهرها مشهود نبود .

تبلیغات ۲۳۵ نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه استان گلستان برای کسب ۷ کرسی از پنجشنبه به مدت یک هفته آغاز شد.

در پایان مهلت هفت روزه ثبت نام برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در مجموع ۶ حوزه انتخابیه استان گلستان ۳۷۵ مرد و ۳۶ زن برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم نام نویسی کرده بودند.

استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه اصلی، ۷ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که دو نفر از حوزه گرگان و آق قلا ، یک نفر از رامیان و آزادشهر، یک نفر از علی آباد، یک نفر از کردکوی، بندرترکمن و بندرگز، یک نفر از گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال /۹۸/ برگزار می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استانداری گلستان نیز از پیش بینی یک هزار و ۳۸۹ صندوق اخذ رای مردم در ۶ حوزه انتخابیه استان برای روز دوم اسفندماه خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۱۰۰ شعبه ثابت و بقیه سیار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر