درمان بی‌اشتهایی کودکان با طب سنتی


درمان بی‌اشتهایی کودکان با طب سنتی
یک متخصص طب سنتی (Traditional medicine) خاطرنشان کرد: بعضی از گیاهان به علت دارا بودن خاصیت های دارویی سبب رفع بی اشتهایی بچه ها می شوند.

محمدرضا حاجی حیدری پژوهشگر و متخصص طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در مورد زیره سیاه اظهار‌کرد: زیره سیاه مزاج گرم و خشک دارد و به علت دارا بودن خاصیت های دارویی سبب درمان مشکلات گوارشی مثل نفخ معده، ضعف معده، مزاج معده های سرد و بلغمی می شود.

حاجی حیدری یادآوری کرد: زیره سیاه برای افرادی که از پف و ورم صبحگاهی صورت خود رنج می برند بسیار مناسب است.

این متخصص و محقق طب سنتی با اشاره به فایده های زیره اظهار‌کرد: زیره برای افزایش کیفیت شیرمادران، رفع سکسه، کاهش چربی، افزایش اشتها، تقویت متابولیسم بدن و سیستم دستگاه گوارشی مفید است و مصرف آن بادشکن است.

وی با بیان این که بعضی از مادران از بی اشتهایی بچه خود رنج می برند توصیه کرد: والدین گرامی پس از هر وعده غذایی زیره سیاه رابه کودک خود دهند پس از مدتی شاهد بهبود بی اشتهایی کودک خود باشند.

حاجی حیدری خاطرنشان کرد: زیره را بصورت عرق، جوشانده و نیم کوب همراه با نبات میتوان استفاده کرد.

این متخصص و محقق طب سنتی (Traditional medicine) درپایان در مورد گیاه دیگر که سبب بهبود بی اشتهای می شود اظهار‌کرد: گیاه دیگر که سبب التیام بی اشتهایی می شود بومادرن است. گیاه بومادران به دلیل تحریک آنزیم های گوارشی بدن میتواند سبب افزایش اشتها شود.

گیاه بومادران

اسم علمی گیاه بومادران، میلفولیوم، به معنی هزاربرگ (به علت شاخه های پر برگ این گیاه) است. بومادران گیاهی با مزاج گرم و خشک بوده و خاصیت های دارویی و درمانی فراوانی دارد.

ترکیبات دارویی و درمانی بومادران

بومادران مملو از ماده های مغذی مثل آنتی اکسیدان ها، اوژنول انواع فلانوئیدها روتین تانین، آهن، فسفر، گوگرد و غیره است.

درمان های خانگی بومادران

چای داغ بومادارن برای درمان خانگی سرما خوردگی های سخت بسیار مفید بوده همینطور ترکیب این گیاه با نعنا سبب التیام آنفلونزا و همینطور نابودی تب می شود.

فایده های بومادران برای بدن:

کاهش التهابات

در گذشته پزشکان از بومادران برای کاهش التهابات و دردهای قسمت های مختلف بدن مثل مفصل ها، نقرس (gout) و سندرم روده استفاده می کردند.

درمان بی‌اشتهایی کودکان با طب سنتی

کاهش فشارخون

آزمایش ها و پژوهش ها نشان می دهد استفاده مرتب گیاه بومادران در تعدیل فشار خون (Blood pressure) نقش عمده ای دارد و میتواند خطر ابتلا به حمله، سکته و بیماری های قلبی را کاهش دهد.

بهبود زخم

گیاه بومادران به علت وجود مواد مغذی میتواند سبب التیام زخم های آشیل شود.

کاهش اضطراب و استرس

در گذشته دمنوش این گیاه مفید برای کاهش هورمون های اضطراب و استرس و همینطور ایجاد آرامش در ذهن استفاده می شده.

درمان صرع و بیماری افسردگی

عرق گیاه بومادران به علت طبیعت گرمی که دارد در التیام بیماریی هایی مثل صرع (epilepsy)، جنون های خفیف و بیماری افسردگی بسیار مناسب است.

فایده های دیگر بومادران

عرق بومادران برای درمان عارضه هایی مثل اسهال، کم خونی، اختلال های بینایی، قولنج های کبدی، سنگ کلیه (Kidney stone disease) ، ورم مقعد و روده و بواسیر مناسب است.

عوارض گیاه بومادران

بومادران هم مثل گیاهان دیگر مضراتی دارد که در ادامه با بعضی از این عوارض آشنا می شوید.

دم کرده گیاه بومادران سبب خواب آلودگی ، بی اشتهایی، حالت تهوع واستفراغ و همینطور استفاده طولانی مدت از این گیاه سبب آلرژی اشخاص به نور می شود.

چه افرادی نباید از این گیاه استفاده کنند؟

پژوهشگران و پزشکان سنتی توصیه می کنند بچه های زیر دوسال نباید عرق این گیاه را مصرف کنند. استفاده از دمکرده یا ترکیبات این گیاه برای مادران شیردهه و بانوان حامله ممنوع است. همینطور اشخاص باید از مصرف روغن، جوشانده و عرق این گیاه در داخل چشم و اطراف چشم بطور جدّی خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی