راهداری آستارا: همه راههای روستایی برفروبی شد


راهداری آستارا: همه راههای روستایی برفروبی شد

آستارا - ایرنا - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا گفت: راهداران با تلاش شبانه‌روزی راههای روستایی این شهرستان را برای دومین بار برفروبی و باز کردند و روستانشینان جهت تردد مشکلی ندارند.

رمضان دانش شامگاه پنجشنبه اظهار کرد: در روزهای گذشته بسیاری از راههای روستایی بخش مرکزی آستارا برفروبی شده بود اما کولاک دوباره باعث انسداد کامل یا بخشی از راهها شد و امروز مسیر روستاهای سیج، دگرمان کیشی، فندق پشته، چملر و آق مسجد، مشند، شاغولا، ژره زیه و گوده اولر به امتداد ۳۲ کیلومتر برای بار دوم برفروبی شد.

وی ادامه داد: راهداران مسیر روستاهای ونه بین، حاجی امیر بالا و پایین، برجک پاسگاه و چناره را به طول حدود ۱۳ کیلومتر و در بخش لوندویل راههای میه کومه، شیرمحله، خان حیاطی و شیرحیاطی را به امتداد ۱۳ کیلومتر برای نخستین بار برفروبی و باز کردند.

وی افزود: حدود ۲۵۲ هزار متر مکعب برف از مسیرهای روستایی برداشته شد و عملیات برفروبی و بازگشایی راهها توسط چهار راهدار تلاشگر با سه دستگاه لودر انجام گرفت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: نمک به مقدار لازم در اختیار دهیاری ها و برخی اهالی روستاهای صعب العبور قرار گرفت تا در صورت نیاز برای نمک پاشی راهها استفاده شود.
دانش بیان کرد: راهداران از نخستین ساعات بارش برف به برفروبی و نمک پاشی مسیرهای اصلی، فرعی و روستایی اقدام کردند و با ورود به عمق روستاها، مسیرهای ارتباطی روستاها بازگشایی شد.

بارش برف از شامگاه یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری بخش های وسیعی از استان گیلان را فراگرفت و در آستارا باعث اختلال و کندی عبور و مرور در محور آستارا به تالش، مسدود شدن راه روستاهای کوهستانی و انسداد موقت محور آستارا - اردبیل شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان واقع شده و دارای ۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و ۱۵ کیلومتر بزرگراه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه