نوبخت : ظرفیت هفت استان برای بازگشایی راههای روستایی گیلان به کمک آمد


نوبخت : ظرفیت هفت استان برای بازگشایی راههای روستایی گیلان به کمک آمد

رشت - ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت : ظرفیت راهداری هفت استان برای بازگشایی راههای شریانی، اصلی و روستایی گیلان به کمک گرفته شده است.

محمد باقر نوبخت پنجشنبه شب در حاشیه سومین جلسه ستاد بحران استان گیلان در ۲۴ ساعت گذشته به خبرنگاران افزود: در پی برف اخیر و مشکلات ایجاد شده در این استان ، وزرای راه و شهرسازی و نیرو در این استان حضور یافتند و با تصمیماتی که در جلسات ستاد مدیریت بحران استان طی دیشب و صبح امروز گرفته شده بازگشایی راهها و برقراری آب و برق مشترکان استان شتاب گرفته است.

وی عنوان کرد : از روز گذشته طی این جلسات تلاش شد که از ظرفیت های سایر نقاط هم برای رفع مشکل بهرهت گرفته شود و با کمک دستگاه های استان کار به خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به چندین برف سنگینی که این خطه طی سالیان اخیر تجربه کرده است ، اظهار کرد: در این میان آنچه که در برف اخیر متفاوت با سایر شرایط مشابه فرق داشت گستردگی این حادثه بود چنانکه قطع گسترده برق و آب خانوارهای شهری و روستایی است که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرد.

وی علت قطع برق را بارش سنگین برف وبدنبال آن پاره شدن سیم ها عنوان و تصریح کرد: برای عیب یابی و برطرف کردن مشکلات شبکه برق نیاز به دسترسی به سایت های برق بودکه به دلیل مسدود شدن بسیاری از مسیرها و راهها عملا این امر امکان نداشت.

وی با بیان اینکه دیروز از وزیر راه و شهرسازی برای شرکت در جلسه ستاد مدیریت بحران استان به منظور اطلاع تصمیمات وی برای بازگشایی راههای گیلان دعوت شد،گفت : وی به همراه دو معاون خود در جلسه حضوری یافت هم اکنون همچنان معاونان وزیر راه در گیلان پیگیر اقدامات مربوطه و روند کارهستند.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسات مقرر شد نخست راههای اصلی و شریانی و سپس راههای فرعی و روستایی را بازگشایی شود که در این راستا هفت استان برای کمک به گیلان وارد شده اند.

وی در ادامه با اشاره به حضور وزیر نیرو در جلسه ستاد بحران صبح امروزگیلان گفت : جمع بندی از اقدامات انجام شده با حضور وزیر نیرو انجام شد که از جمله تاکیدات برای انجام اقدامات لازم برای برقراری آب و برق مردم بازگشایی مسیرها بود.

نوبخت تصریح کرد : امروز طی بازدید هوایی از وضعیت راههای استان خوشبختانه راههای اصلی و شریانی باز شده و راههای روستایی نیز در حال بازگشایی است .

بازگشایی راههای 240 و تداوم عملیات برای دسترسی به 350 روستای دیگر

نوبخت بااشاره به دود دو هزار و ۵۰۰ روستای استان گفت: راههای حدود ۵۸۸ روستا براثر بارش برف مسدود شده بود که از این تعداد مسیر 240 روستا باز شده و عملیات بازگشایی 350 روستای دیگر در دست انجام است .

وی اضافه کرد: تلاش بر آن است مشکل راههای روستایی تا فردا حل شود و در این رابطه 470 دستگاه ماشین آلات سنگین از استان های گلستان ، مازندران ، اردبیل، زنجان و قزوین در مشغول فعالیت و خدمات رسانی هستندتا این مشکل به سرعت حل شود.

برقراری برق 224هزار مشترک

وی اضافه کرد: همچنین از یک میلیون و ۴۶۷ هزار مشترک برق ، حدود ۲۵۰ هزار مشترک طی این روزها با قطعی برق شان مواجه شدند .

به گفته ، با اقدامات صورت گرفته تا کنون عمده آنها برقدار شده اند و فقط برق حدود ۲۶ هزار مشترک هنوز قطع است که تا فردا مشکل همه آنها مرتفع خواهد شد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد : همچنین در حال حاضر آب شرب 505 خانوار در شهرهای گیلان قطع است و در مناطق روستایی هم حدود ۳۴ هزار خانوار از ۳۲۰ هزار خانوار روستایی دچار قطعی آب شده اند.

وی خاطر نشان کرد: با اتصال برق؛ مشکل آب مشترکان گیلان نیز برطرف می شود که مسئولان وزارت نیرو قول داده اند که تا فردا این مشکل برطرف شود.

تا فردا همه مشکلات گیلان باید رفع شود

وی با تاکید بر اینکه تا فردا باید عمده مشکلات استان حل شود افزود : در این میان از صبوری مردم و همکاری نیروهای نظامی، انتظامی، هلال احمر و بخش خصوصی بویژه پیمانکاران قدردانی می کنم.

نوبخت تصریح کرد : وضعیت این استان باید از روز شنبه به حالت عادی برگردد ضمن آنکه براساس پیش بینی هواشناسی تا هفته آینده وضع خیلی نگران کننده ای از نظر جوی نخواهیم داشت .

وی در پایان با تاکید بر ضرورت آمادگی بیشتر مدیران برای مقابله با بحران ها گفت: هر چند که تلاش های دستگاههای مربوطه جای قدردانی دارد و در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز گاهی مهار بحران بدلیل وسعت آن زمان بر می شود اما باید این وضعیت درس عبرتی باشد تا برای بحران های احتمالی آینده آماده تر باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی