به اقدامات خبیثانه آمریکا پاسخ محکم خواهیم داد


به اقدامات خبیثانه آمریکا پاسخ محکم خواهیم داد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: از این پس اگر خباثت آمریکا و دشمنان بر روالی باشد که بر اساس، مبنا‌ها و بزرگی انقلاب اسلامی خدشه وارد شود حتما پاسخ‌های محکمی خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ علی فدوی در مراسم بازگشت مدال‌های المپیاد به اهداکنندگان از جانب مقام معظم رهبری با اشاره به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب افزود: ۲۲ بهمن امسال با چهلمین روز شهادت سردار شهید سلیمانی مصادف شد.

وی با بیان اینکه یکی از کار‌های بزرگی که امسال صورت گرفت حمله به پایگاه نظامی آمریکا در عراق بود گفت: این اقدام یک اقدام خاصی بود و اگر آمریکا حماقت می‌کرد و جواب می‌داد پاسخ کوبنده تری دریافت می‌کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد:​ حمله به پایگاه نظامی آمریکا در عراق، چهارمین اقدام ما در سال‌های اخیر بود.

سردار فدوی گفت: در نیم ساعت اول، آمریکایی‌ها فکر کردند که ابرقدرت اند و باید کاری بکنند و ۱۸ جنگنده را به پرواز در آوردند.

وی خاطر نشان کرد:​ همه امکانات بر قرار بود و تصمیم‌ها گرفته شده بود تا اگر آمریکا یک تیر شلیک کند پاسخ محکمی را می‌گیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه یک ناو هواپیمابر آمریکا در ۲۰ مایلی جزیره فارسی و ناو هواپیما بر فرانسوی نیز در ۴۰ مایلی این جزیره و همچنین هشت رزم ناو و ناوشکن نیز در اطراف این جزیره مستقر بودند، گفت: اگر آمریکا حماقت کرده بود و تیری شلیک می‌کرد همه شناور‌های آن را با موشک و سیستم‌های آماده غرق می‌کردیم.

سردار فدوی به اعتراض وزیر خارجه آمریکا به رئیس ستاد مشترک این کشور اشاره کرد و افزود: وزیر خارجه آمریکا با رئیس ستاد مشترک این کشور در خصوص اینکه این چه حماقتی بود که در این شرایط هواپیما‌ها به پرواز در آمدند، دعوا کرد.

وی با اشاره به برگزاری چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در حالی این مراسم برگزار شد که همه دشمنان اسلام و خبیث‌ترین آن‌ها به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا، با این نظام مقدس به ستیز برخواستند و با همه امکانات دشمنی می‌کنند، اما حتی یک پیروزی به دست نیاورده اند.

جانشین فرمانده کل سپاه به دستاورد‌های انقلاب اسلامی پس از پیروزی اشاره کرد و افزود: هر روز نسبت به روز قبل بسیار متفاوت‌تر شدیم و دستاورد‌های ما نه تنها با سال‌های پیروزی انقلاب، زمان شروع جنگ و سال‌های پایانی جنگ قابل مقایسه نیست بلکه با سال گذشته نیز قابل مقایسه نیست.

سردار فدوی با بیان اینکه در این دعوا یک طرف جبهه باطل و استکبار جهانی قرار دارد و طرف دیگر جبهه حق انقلاب اسلامی است گفت: عمل به تکلیف بسیار مهم است کلیت نظام و قریب به اتفاق مردم به تکالیف خود عمل کرده اند.

وی اضافه کرد: وقتی به تکالیف عمل شود خدا نیز عنایت خواهد کرد، اما اگر به تکلیف عمل نکنیم از عنایت خدا بی بهره خواهیم بود.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: همه باید با نیت خدایی، اخلاص و صدق پای کار باشیم تا در کار‌های مهم بهترین نتایج رقم بخورد.

سردار فدوی به فرمایشات امام راحل در سال ۵۷ مبنی بر خام فروشی نکردن نفت اشاره کرد و افزود: در سال ۹۸ ما همین گرفتاری و خام فروشی را داریم.

وی گفت: دشمنی مثل آمریکا نفت را تحریم می‌کند و ما به چه کنم چه کنم می‌افتیم در حالی که در کشور انسان‌های نخبه‌ای داریم که می‌توانند این مشکلات را برطرف کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: علت اینکه این مشکل تاکنون حل نشده، آن است که ما به سراغ اقدمات و طرح‌های غیر نفتی نرفتیم و در این عرصه پای کار نبودیم.

سردار فدوی با بیان اینکه ما پای هر کاری رفتیم با موفقیت کامل خارج شدیم تصریح کرد: اگر در کاری موفق نبودیم علت آن این است که پای آن کار نرفته ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون موفقیت‌های بزرگی کسب شده است گفت: قطعاً دشمنان ما و حتی مردم از قسمت زیادی از موفقیت‌هایی که کسب شده مطلع نیستند.

جانشین فرمانده کل سپاه با طرح این سوال که چرا ما هنوز گرفتار بعضی امور ساده هستیم، اما مسائل پیچیده را حل کرده ایم افزود: علت آن این است که ما پای کار آن امور ساده نبوده ایم.

سردار فدوی با اشاره به اظهارات دشمنان مبنی بر اینکه ایران نباید اقتصاد بدون نفت را تجربه کند تاکید کرد: ما نباید در مقابل دشمن منفعل باشیم.

وی افزود: مطمئنم تا زمانی نه چندان دور، ما پای کار می‌رویم و از این گرفتاری‌ها رها خواهیم شد به گونه‌ای که گویی هیچگاه گرفتار این مسائل از جمله مشکلات اقتصادی نبوده ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه همچنین با اشاره به مسائل منطقه از جمله یمن، گفت: یمنی‌ها با تاسی از ایران پیشرفت‌های خوبی کردند و هر دو ماه یکبار از یک موشک جدید رونمایی کرده و از آن استفاده می‌کنند.

سردار فدوی در پایان تصریح کرد: ما مکلف به انجام وظیفه هستیم نه نتیجه، البته نتیجه نیز برای ما مهم است که باید در راستای آن تلاش کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکایی‌ها که دشمن ما هستند اعتراف دارند که قدرت و توانمندی انقلاب اسلامی به حدی رسیده است که آن‌ها باید به دنبال توانی بروند که در مقابل ما بازدارنده باشد.
سردار فدوی همچنین در حاشیه همایش بازگشت مدال‌های المپیاد در جمع خبرنگاران با اشاره به پاسخ کوبنده به خباثت‌های دشمن افزود: در سال‌های گذشته یک روال طولانی برقرار بوده و دائما بر توانمندی و استطاعت سپاه پاسداران اضافه شده است و بالا بردن قدرت و استطاعت تکلیفی است که باید همچنان برقرار باشد.

سردار فدوی ادامه داد: قسمت زیادی از قدرت و توانمندی به وجود آمده تاکنون امکان بروز پیدا نکرده بود و زمانی که اقتضاء پیدا کند و دشمن از خود خباثت یا حماقتی نشان دهد حتما بروز پیدا می‌کند و آن زمان برای دشمنان ما فهم توانمندی‌هایی که نیرو‌های انقلاب در داخل کشور از آن برخوردار هستند بسیار دیر است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دشمنان ایران اسلامی گفت: هیئت حاکمه فعلی آمریکا به برخی از مطالبی که مسئولان قبلی و اندیشمندان آمریکایی اذعان دارند، بی‌توجهی می‌کنند.

سردار فدوی افزود: این‌ها همه کار خداوند است که در وجود، باور و تحلیل دشمن قرار داد و یقین کردند انقلاب اسلامی از این قدرت برخوردار است به طوری که اقدامات ایران طی ماه‌های اخیر حتی به مخیله جهانیان هم نمی‌رسید.

وی در پاسخ به اینکه دانشجویان و نخبگان در شرایط فعلی چه وظیفه‌ای دارند گفت: حتما تکلیف آن‌ها با دیگران متفاوت است و این یک موضوع اساسی و امید است که این عزیزان به تکلیف خود در قبال مردم، اسلام و انقلاب واقف شوند و عمل کنند.


جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خباثت‌های آمریکا در دوره‌های مختلف به اشکال گوناگون ظاهر می‌شود.

سردار فدوی همچنین در حاشیه مراسم چهلم شهادت مظلومانه سردار سلیمانی و یاران با اخلاص ایشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۴۱ سال است که آمریکایی‌ها خباثت خود را علیه انقلاب اسلامی در هر مقطعی به شکلی بر علیه انقلاب اسلامی انجام میدهد، از جنگ ۸ ساله دفاع مقدس گرفته تا خباثت‌هایی که در خلیج فارس بر آن مداوت داشت.

وی گفت: در این مقطع زمانی نیز یکی دیگر از شرارت‌های بزرگ آمریکا تشکیل داعش بود که فرمانده مقابله کننده با این شرارت‌ها یعنی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند.

وی افزود: با این اقدام شرورانه آمریکایی‌ها همه دنیا فهمیدند کسی که با داعش مقابله کرده است را آمریکایی‌ها شهید کردند چراکه شهید سلیمانی موجب شد تا برنامه دشمن بهم بریزد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است