قهرمان فرهادی در برلین فروخته می‌شود


قهرمان فرهادی در برلین فروخته می‌شود

تهران- ایرنا- فروش امتیاز فیلم «قهرمان»، درام تازه‌ای از اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی که دو بار برنده جایزه اسکار شده است، جشنواره فیلم برلین را گرم خواهد کرد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم قهرمان، درام تازه‌ای از اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی که دو بار برنده جایزه اسکار شده است، جشنواره فیلم برلین Berlinale (European Film Market) که هفته آینده برگزار می‌شود را گرم خواهد کرد.

کمپانی فیلم‌سازی فرانسوی مومنتو که سه فیلم آخر فرهادی را پشتیبانی کرده است، در برلین امتیاز فیلم قهرمان را با انتشار نسخه انگلیسی زبان از متن اصلی فیلمنامه فرهادی که به فارسی نوشته شده است، به خریداران عرضه خواهد کرد.

این پروژه، در زمان بسیار مناسبی عرضه می‌شود، زیرا یکشنبه گذشته، فیلم انگل به کارگردانی بونگ جون هو، از کره جنوبی، اولین فیلم غیرانگلیسی زبان بود که جایزه اصلی اسکار را برای بهترین فیلم گرفت. فرهادی هم مانند بونگ، کارگردان معتبر بین‌المللی است که فیلم‌هایی را در خارج از کشور خود تولید کرده است اما بیشترین موفقیت خود را با فیلم‌هایی به دست آورده که ویژگی های وطنش را یادآوری کرده‌اند.

جدایی نادر از سیمین، یک فیلم دراماتیک درباره طلاق بود که در سال ۲۰۱۱ ساخته شد و در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد و خرس طلایی بهترین فیلم و تقدیرهایی برای بازیگری را به دست آورد. این فیلم حدود ۲۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش و در آمریکا بیش از ۷ میلیون دلار درآمد داشت. جدایی نادر از سیمین، در سال ۲۰۱۲ توانست جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کند.

فرهادی موفقیتش را در سال ۲۰۱۶ با فیلم فروشنده تکرار کرد و جایزه بهترین کارگردانی فیلم خارجی زبان اسکار را به دست آورد، او با لغو سفرش به جشن جایزه اسکار در اعتراض به ممنوعیت‎های رئیس جمهوری آمریکا دونالد ترامپ، برای کشورهای مسلمان و در واکنش به فرمان اجرایی «حفاظت از ملت در برابر ورود تروریست‌های خارجی به آمریکا» با نگارش یادداشتی که در نیویورک تایمز منتشر شد، اعلام کرد در مراسم اسکارِ آن دوره، حضور نخواهد داشت. در اسکارِ ۲۰۱۷ وی از نامزدان و مدعوینِ این رقابت بودند.

آخرین فیلم فرهادی، یک فیلم اسپانیایی زبان بود به نام همه می دانند بود که دو سال پیش در جشنواره کن گشایش یافت و خاویر باردم و پنلوپه کروز، بازیگران آن بودند. این فیلم در آمریکا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و در جهان ۲۰ میلیون دلار فروش داشت.

با توجه به سابقه فرهادی، فیلم قهرمان، پیش از آن که دیده شود، برای خریداران خانه هنری EFM در صدر لیست خریدها جای گرفته است.

فرهادی با همراهی الکساندر مالت گای از شرکت فیلم سازی ممنتو در حال تهیه فیلم قهرمان است و این فیلم توسط یک پخش کننده در فرانسه منتشر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا