برنامه‌های غرفه انجمن پوشاک مدارس در نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر


 برنامه‌های غرفه انجمن پوشاک مدارس در نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر

مدیرعامل انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس از برپایی غرفه این انجمن در نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر خبر داد و جرئیات برنامه‌های این غرفه را در طول ایام برگزاری جشنواره تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از 24 تا 29 بهمن با حضور 9 کشور بنگلادش، افغانستان، اسلوونی، ترکیه، عراق، عمان، ایتالیا، هند و اندونزی در بوستان گفتگو برگزار می‌شود. این جشنواره در بخش های، صنعت، طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات و زیورآلات، طراحی کیف و کفش، مسابقه زنده طراحی (ایده تا اجرا)، لباس اجتماع بانوان، طراحی محصولات عفاف و حجاب، لباس اجتماع آقایان، طراحی پارچه، طراحی کیف و کفش، طراحی زیورآلات، ویترین ملی لباس، ویترین ملی زیورآلات و ویترین ملی کیف و کفش و بین‌الملل به صورت رقابتی و غیر رقابتی برگزار خواهد شد، انجمن پوشاک مدارس در نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر حضور جددی دارد درباره برنامه ها و کارگاه آموزشی این انجمن در جشنواره مد و لباس فجر را با «حمید یوسفی»، مدیرعامل انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

امسال انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس درنهمین جشنواره مد و لباس فجر حضور جدی دارد؟

پس از قطعی شدن همراهی انجمن با این دوره از جشنواره مد و لباس فجر، تلاش و رایزنی برای اجرای برخی فعالیت‌های اجرایی و کاربردی در طول ایام جشنواره را در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس تلاش کردیم تا با توجه به لزوم معرفی هر چه بهتر انجمن و اهداف و رویکردها، روندی را پیش گرفته تا از فرصت به وجود آمده در زمان برگزاری جشنواره و امکان دسترسی به جامعه طراحان و تولیدکنندگان، ضمن اعلام حمایت از منافع صنفی و حرفه‌ای اعضا و استیفای حقوق و خواست‌های مشروع و قانونی آنها، خدمات مشورتی و اجرایی در حوزه تخصصی انجمن را به این افراد ارائه کنیم.

آیا برگزاری نشست های تخصصی مرتبط با لباس کودک و نوجوان در جشنواره مد و لباس فجر برگزار می شود؟

برگزاری چند کارگاه آموزشی و نشست تخصصی با حضور مهمانان ویژه از جمله فعالیت‌های غرفه انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس در جشنواره مد و لباس فجرخواهد بود؛ این کارگاه‌ها بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده از تحقیق درباره مشکلات و شناخت نیازها و اولویتهای حوزه پوشاک مدارس و لزوم تأمین نیروی انسانی مورد نیاز با ایـجاد بانک اطلاعاتی برای پیشبرد هر چه بهتر اهداف انجمن تشکیل خواهند شد. غرفه انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس در تمام روزهای برپایی جشنواره مد و لباس فجر آماده میزبانی و ثبت نام از فعالان این عرصه برای همراهی با بخش‌های مختلف خواهد بود و امیدواریم در فرصت به دست آمده، همراهان را از جزئیات خدمات حقوقی صنفی و حرفه‌ای به اعضا مطلع کنیم.

آیا انجمن مراکز و برندهای مطرح تولید پوشاک مدارس در تمامی استان‌ها را در جشنواره معرفی می کند؟

مشاوره در بخش‌های طراحی و راه‌اندازی کارگاه‌های تولید لباس مدارس و همچنین معرفی مراکز و برندهای مطرح تولید پوشاک مدارس در تمامی استان‌ها به مخاطبین از دیگر فعالیت‌های انجمن در زمان برگزاری نهمین جشنواره مد و لباس فجر خواهد بود.

آیا جامعه فعال حوزه مد و لباس از سراسر کشور در نهمین جشنواره مد و لباس فجر هم افزایی دارند؟

این رویداد فرصت مناسبی را به منظور بکارگیری ظرفیت‌های متنوع لباس‌ اقـوام ایرانی در راستای طراحی لباس فرم مدارس فراهم می‌آورد و امیدواریم بتوانیم از فرصت به وجود آمده در مسیر توجه هر چه بهتر و بیشتر انجمن به لباس‌های بومی مناطق مختلف کشور گام برداریم.

آیا همزمان با نهمین جشنواره مد و لباس فجر انجمن مسابقه زنده طراحی پوشاک مدارس برگزار می کند؟

بله؛ مسابقه زنده طراحی پوشاک مدارس در غرفه انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس برگزار می شود. علاقه‌مندان فرصت دارند طی ایام برگزاری این رویداد، هر روز از ساعت 10 تا 20 ضمن بازدید از غرفه انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس از سایر برنامه‌های پیش روی این انجمن مطلع شوند.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم