روستای افراکتی و جاذبه های آن


افراکتی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم شهر در استان مازندران ایران.با وجود پیشرفت های این روستا و مایل شدن آن به ظاهر شهری هنوز هم باغ ها و زمین های کشاورزی و زراعی زیادی در روستای افراکتی وجود دارد.این روستا به دلیل نزدیکی به شهر قائم شهر و همچنین نزدیکی به ایستگاه […] نوشته روستای افراکتی و جاذبه های آن اولین بار در جامع ترین...

افراکتی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم شهر در استان مازندران ایران.با وجود پیشرفت های این روستا و مایل شدن آن به ظاهر شهری هنوز هم باغ ها و زمین های کشاورزی و زراعی زیادی در روستای افراکتی وجود دارد.این روستا به دلیل نزدیکی به شهر قائم شهر و همچنین نزدیکی به ایستگاه راه آهن گونی بافی می توان دسترسی آسانی به آن جا داشت و از هوای پاک و طبیعت زیبای آنجا بهره برد.چرا که در روستای افراکتی شاهد خانه باغ های متعددی هستیم که برای گذران تعطیلات گزینه ی خوبی می باشند.

در روستا شاهد کشت انواع محصولات کشاورزی برنج و مرکبات هستیم که کسب درآمدی برای ساکنین روستا می باشد.شما می توانید با سفر به روستای افراکتی از برنج مرغوب آنجا خریداری کنید و از سوغاتی های مخصوص این روستا مانند نان محلی کلوچه محلی و انواع شیرینی ها استفاده کنید.و همچنن در کوچه و خیابان های روستا شاهد فروش آش محلی خواهید بود که زنان خانه دار روستا تهیه کرده و درب منزشان به فروش می رسانند.

روستای افراکتی و جاذبه های آن

حمام تاریخی روستای افراکتی:

حمام افراکتی مربوط به دوره قاجار است و این اثر در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۸۸۰۲ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.امروزه این حمام بازسازی شده است و به عنوان یک اثر دیدنی برای بازدید عموم مردم قرار گرفته است.

روستای افراکتی و جاذبه های آن

پل تاریخی روستای افراکتی:

پل افراکتی مربوط به دوره قاجار می باشد و این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۸۵۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مرداب افراکتی:

از دیگر دیدنی های قابل توجه روستای افراکتی می توان به مرداب آن اشاره کرد که طبیعت بسیار زیبا و چشم نوازی را رقم زده است و حتما درخور دیدن می باشد.
اگر به این روستا سفر کردید حتما برای دیدن این مرداب اقدام کنید.

روستای افراکتی و جاذبه های آن

روستای افراکتی و جاذبه های آن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی