خوان گوایدو به ونزوئلا برگشت


بازگشت حادثه آفرین خوان گوایدو به ونزوئلا

خوان گوایدو نماینده مخالف مجلس که سال گذشته خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرده وعلیرغم ممنوعیت خروج از ونزوئلا در 19 ژانویه کشور خود را ترک گفته بود ، هنگام بازگشت به کشور، با واکنش هایی روبرو شد.

گوایدو برای دومین بار بعد از خروج از کشور، با وجود حکم ممنوع دیوان عالی دادگستری ونزوئلا (TSJ)، پس از شرکت در سومین کنفرانس مبارزه با تروریسم در کلمبیا، و بازدید از کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا به فرودگاه بین المللی مایکتیا سیمون بولیوار، در شمال کاراکاس بازگشت.

بموجب تصاویر منعکس شده در شبکه های اجتماعی، گوائدو که بدون هیچ مانعی در هنگام کنترل گذرنامه وارد کشور شد، با اعتراض شدید برخی از مردم ونزوئلا که در فرودگاه منتظر بودند، مواجه شد.

زنی که لباس شرکت هواپیمایی ونزوئلا کونویاسا را که از سوی دولت آمریکا تحریم شده بر تن داشت، آب و آجیل بر روی گوایدو انداخته، و از سوی گروهی که در اطراف جمع شده بودند، فریاد "خائن به وطن" شنیده شد.

وقتی گوایدو به ترمینال بین المللی فرودگاه منتقل شد، با شعارها و احساسات دوستانه طرفدارانش مورد استقبال قرار گرفت.

گوآیدو که مدتی با هواداران خود در فرودگاه صحبت کرده و عکس گرفت، در حین حرکت به سمت ماشین خود با واکنش شدید منتظران در بیرون روبرو شد. در حین این بلبشو فردی از این گروه یقه گوایدو را گرفته و او را تکان داد.

گوایدو با همراهی محافظان و هواداران خود به پایتخت کاراکاس حرکت کرده و در پیامی که از حساب خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت اعلام کرد : به همه قدرتها سیاسی کشور و نهادها مدنی اعلام می کنم: دیکتاتوری هرگز در این حد تنها نبوده است. امروز، ما بیش از گذشته به نظم و انضباط سیاسی، اعتماد و وحدت نیاز داریم."

گوایدو با اشاره به اینکه تمامی جهان برای کسب " دوباره دموکراسی و آزادی" در ونزوئلا، از ما حمایت می کند، ادعا کرد، "دوره جدیدی " در ونزوئلا آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403