شکست Razr 2019 موتورولا در آزمایش مقاومت صفحه نمایش


شکست Razr 2019 موتورولا در آزمایش مقاومت صفحه نمایش

گوشی منعطف موتورولا، Razr 2019، در آزمایش مقاومت صفحه نمایش سربلند نبود.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما، گوشی تلفن همراه یکی از آن وسایلی است که افراد بسیاری در سراسر جهان در حال استفاده از هستند و می‌توان آن را عضوی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره انسان‌ها دانست. تقریبا بیشتر کاربران در طول روز گوشی همراه خود را با دلیل و بدون دلیل چک می‌کنند. عادت کردن ما به این دستگاه موجب شده است که ما نتوانیم از آن برای بیشتر از چند ساعت دور باشیم. اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر به این مسئله نگاه کنیم باید به آماری که در سال ۲۰۱۷ پس از انجام یک آزمایش به دست آمد توجه کنیم. یک مطالعه توسط شرکت پشتیبانی جهانی فناوری Asurion، نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها تلفن‌های خود را بطور متوسط حدود ۸۰ بار در روز بررسی می‌کنند.

شکست Razr 2019 موتورولا در آزمایش مقاومت صفحه نمایش

اکنون با این آماری که در دست داریم، فرض کنید که قرار است گوشی جدید Razr موتورولا را خریداری کنید و برای شما سوال پیش آمده است که آیا این دستگاه تاشو می‌تواند در مقابل باز و بسته شدن‌های پیاپی دوام بیاورد. به همین دلیل یکی از سایت‌های خارجی فناوری تصمیم به انجام آزمایشی برای به دست آوردن میزان مقاومت این دستگاه گرفته است.

آزمایش مقاومت گوشی Razr 2019
آزمایش انجام شده برای تشخیص میزان مقاومت این دستگاه از طریق دستگاهی به نام FoldBot انجام شد که توسط گروهی به نام SqaureTrade طراحی شده است. کار این ماشین تا کردن و باز کردن دوباره و دوباره یک گوشی هوشمند تاشو است. سال گذشته، همین آزمایش برای گوشی منطعف سامسونگ یعنی گلکسی فولد انجام شد. این گوشی موفق شد ۱۱۹۳۸۰ دوبار زیر این دستگاه دوام بیاورد. اما سوال اینجاست که موتورولا نیز می‌تواند چنین رقمی را به جای بگذارد؟

ماشین FoldBot که در ابتدا برای گلکسی فولد کالیبره شده بود بار دیگر برای Razr 2019 طراحی شد. این آزمایش با هدف رسیدن به عدد ۱۰۰ هزار بار تا شدن شروع شد. اما متاسفانه در مرحله ۲۷ هزارم فردی که در حال نظاره این آزمایش بود متوجه شد که این دستگاه در برابر مکانیسم تلفن مقاومت خاصی را تجربه می‌کند.

شکست Razr 2019 موتورولا در آزمایش مقاومت صفحه نمایش

ظاهرا لولای این دستگاه در حال ایجاد صدا‌هایی بود که خبر از مقاومت آن در برابر تا شدن می‌داد. علاوه بر این، هنگامی که بسته شد، Razr نیز کمی ناهموار به نظر می‌رسید. با این حال، صفحه نمایش همچنان بدون تغییر به نظر می‌رسید و خوب کار می‌کرد.

در پایان انجام آزمایش مقاومت، صفحه نمایش گلکسی فولد شکست، اما پیش از آن ۱۱۹۳۸۰ بار (۱۴ ساعت) بدون وقفه باز و بسته شده بود. لازم به ذکر است که آزمایش این دو دستگاه کمی متفاوت بود، زیرا گلکسی فولد در تست مقاوم به طور کامل بسته و بار دیگر باز می‌شود، اما Razr 2019 به طور کامل بسته نمی‌شد.

اما نتیجه این آزمایش در زندگی واقعی چه معنی دارد؟ با توجه به این واقعیت که دستگاه Razr را در نیمه راه قرار داده و داده‌های سال ۲۰۱۷ که آمریکایی‌ها روزانه ۸۰ بار تلفن خود را چک می‌کنند، این بدان معنی است که Razr در نهایت می‌تواند بعد از گذشت یک سال برخی از مشکلات را از خود بروز دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته