درخواست نماینده مجلس: عاملان بکارگیری کودکان در مراکز پسماند به دستگاه قضا معرفی شوند


درخواست نماینده مجلس: عاملان بکارگیری کودکان در مراکز پسماند به دستگاه قضا معرفی شوند

شفقنا- عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس از شهرداری خواست که عاملان بکارگیری کودکان کار در مرکز پسماند را به دستگاه قضا معرفی کند. روح‌اله بابایی صالح در مورد اظهارات یکی از مسئولان شهرداری مبنی بر اینکه پیمانکاران حق بکارگیری کودکان در جمع‌آوری پسماند را ندارند، گفت که بکارگیری کودکان در جمع‌آوری پسماند غیرقانونی است؛ سال‌ها است که شاهد...

درخواست نماینده مجلس: عاملان بکارگیری کودکان در مراکز پسماند به دستگاه قضا معرفی شوند

شفقنا- عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس از شهرداری خواست که عاملان بکارگیری کودکان کار در مرکز پسماند را به دستگاه قضا معرفی کند. روح‌اله بابایی صالح در مورد اظهارات یکی از مسئولان شهرداری مبنی بر اینکه پیمانکاران حق بکارگیری کودکان در جمع‌آوری پسماند را ندارند، گفت که بکارگیری کودکان در جمع‌آوری پسماند غیرقانونی است؛ سال‌ها است که شاهد بکارگیری کودکان در مراکز پسماند توسط پیمانکاران شهرداری هستیم و جای تعجب است که شهرداری چگونه تاکنون این موضوع را مدیریت نکرده و پس از سال‌ها موضوع برخورد با پیمانکاران را مطرح کرده است.

خانه ملت نوشت: عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود که شهرداری باید پیمانکارانی را که از کودکان بیگاری کشیده و از آنها در مراکز پسماند استفاده می‌کنند را به دستگاه قضا معرفی کند.

وی با تاکید بر ضرورت حذف دائمی کودکان از چرخه زباله‌گردی، ادامه داد: در حالی که کار کودکان زیر ۱۵ سال ممنوع است اما متاسفانه پیمانکاران سودجو با استفاده ابزاری از کودکان آنها را در مراکز پسماند بکارگیری می‌کنند و با به خطر انداختن سلامتی‌شان سود بالایی را به جیب می‌زنند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس دهم با هشدار نسبت به این که بیماری‌های عفونی کودکان زباله‌گرد را تهدید می‌کند، تصریح کرد: می‌طلبد شهرداری نظارت‌ها بر عملکرد پیمانکاران زیر مجموعه خود را افزایش دهد و دستگاه‌های قضایی و امنیتی هم به این موضوع ورود و برخورد قاطعی را با پیمانکارانی که حقوق کودکان را تضییع می‌کنند داشته باشند؛ شهرداری هم باید قرارداد پیمانکاران متخلف را فسخ و با آنها قطع همکاری کند و به هیچ وجه اجازه ندهد کودکان را دستمایه اهداف خود قرار دهند.

بابایی صالح یادآور شد: بخشی از کودکان زباله‌گرد خارجی و از کشور افغانستان هستند و نیاز است با شناسایی آنها وضعیت اقامت‌شان در کشور بررسی شود و همچنین وضعیت کودکان زباله گرد ایرانی هم بررسی و حمایت اقتصادی مناسب از خانواده آنها صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بدسرپرستی و بی سرپرستی و فقر اقتصادی را در افزایش تعداد کودکان زباله‌گرد موثر دانست.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر