حضور ساحل‌نشینان هرمزگان در فجر بیداری


حضور ساحل‌نشینان هرمزگان در فجر بیداری

بندرعباس- ایرنا- ساحل نشینان هرمزگان بار دیگر در طلوع فجر بیداری، چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خود را جشن گرفتند.

کرانه‌ خلیج فارس امروز سه‌شنبه ۲۲ بهمن شاهد صحنه "حماسه حضور، عظمت ملت و تکریم سردار دلهایی" بود که مردم بندرعباس و ساحل‌نشینان این شهر به یاد او و گام به گام، با ندای «الله اکبر، لبیک یا حسین، هیات منالذله» گام‌های خود را از مسجد امام علی(ع) تا پشت استانداری قدیم( جایگاه اصلی راهپیمایان و سخنرانی) قوی‌تر برداشتند.

امروز دنیا شاهد حضور گروه ‌گروه از مردمی بود که از همان ابتدای جشن انقلاب، با دست داشتن پوسترها و پلاکاردهایی که هرکدام پیام‌هایی از ایستادگی، مقاومت و دلتنگی برای حاج‌قاسم داشت، رنگ وبوی دیگری به این جشن انقلابی داده بود.

مردم این شهر هر قدمی که برمی‌داشتند با مشت‎های گره‌شده خود ندای‌شان "الله اکبر بود و خامنه‌ای رهبر".

آن‌ها قوی‌تر اما شعار می‌دادند "بسیجیان بندریم، فداییان رهبریم"، "ما ذوالفقار حیدریم فدائیان رهبریم"، "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست"، "حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست"و لبیک یا امام، لبیک یا حسین(ع) ذکر هر روز ماست".

حضور ساحل‌نشینان هرمزگان در فجر بیداری

ادامه این مسیر نشان از استقامت و امید مردم به شهیدانی بود که از جانشان گذشتند برای "جان ایران". و پوسترهایی در دست‌ها که بیشتر آن‌ها عکس دو رفیق را نشان می‌داد؛ رفیق‌هایی که از همان ابتدا در سنگرهای هور و اروند کنار هم بودند و تا سنگرهای مقاومت در لبنان، عراق و سوریه شدند رفیق‌هایی جدانشدنی؛"سردار شهید حاج قاسم و شهید ابومهدی المهندس"

و پوسترهایی که در دست زن و مرد، دختر و پسر و بر روی کالسکه کودکان بود همه و همه این پیام را به دنیا مخابره می‌کرد که؛« تا آخر ایستاده‌ایم».

پرچم‌داران این راهپیمایی‌ها نیز پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، پرچم سرخ «هیهات منا الذله» و پرچم زرد حزب الله را محکم‌ در دست گرفته بودند و بر روی سرها می‌چرخاندند.

"بهمن خونین جاویدان تا ابد زنده یاد شهیدان" و "خجسته باد دهه فجر، گرامی باد ۲۲بهمن"، دو پارچه نوشته بزرگی بود که در دستان یاران انقلابی خودنمایی می‌کرد.

چهل و یکمین جشن بهار آزادی نیز شاهد حضور همیشگی جانبازان ویلچرنشنین دوران دفاع مقدس بود، آن‌ها این بار به یاد فرمانده قهرمان خود سردار دل‌ها حاج قاسم این پوستر که؛«تا کسی شهید نباشد شهید نمی‌شود، شرط شهید شدن، شهید بودن است» را در دست‌های خود به مردم نشان می‌دادند.

حضور ساحل‌نشینان هرمزگان در فجر بیداری

"لبیک یا حسین" ندایی بود که بارها ساحل‌نشینان بندرعباس تکرار کردند و در جشن بهار امروز خود و طلوع فجری دوباره در پاسخ به شعار "پیام آزادگان دنیا: «هیهات منا الذله» سردادند.

راهپیمایان کرانه خلیج‌فارس به یاد فلسطین و قدس نیز از طرح خبیثانه آمریکایی-صهیونیستی «معامله قرن» اعلام انزجار کردند و با فریاد «نصرمن الله و فتح القریب»، شعار دادند: «طرح ننگین توطئه قرن محکوم است، پیروزی فلسطین بر همه آزادگان معلوم است».

مردم بندرعباس این بار هم سیلی محکم خود را با شعار «مرگ بر اسراییل» بر سر جنایتکاران آمریکایی کوبیدند.

همسر و دخترانی شهیدی را دیدم که چفیه و پرچم سبز بر سر خود پوشانده بودند و در بین تجمع کنندگان پوسترهایی با این پیام که؛ «خون ما و شما درهم آمیخته است ایران و عراق جداشدنی نیست»،«انقلاب اسلامی همچنان مقاوم ایستاده است" و «مرگ بر آمریکا دارای پشتوانه منطقی وقوی است» را در دست داشتند، شهامت، ایستادگی و غیرت سردار دلها را یادآوری کردند.

آن‌ها که حاج قاسم را گلستانی از رشادت می‌دانند، این بار در این جشن پیروزی انقلاب اسلامی و در چهلمین روز شهادت حاج قاسم و شهیدان مقاومت، عشق و ارادت خود را به سردار اسلام نشان دادند.

به یاد شهیدان انقلاب و مقاومت، در بین تجمع‌کنندگان نوجوانان خندان و چالاک محکم‌تر از همه این شعار؛ "نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا قوی‌تر از همیشه"، "ملت ما بیدار است از آمریکا بیزار است، توطئه آمریکا دیگر اثر ندارد، ترامپ به جز خودکشی راه دیگر ندارد" را فریاد زدند.

حضور ساحل‌نشینان هرمزگان در فجر بیداری

حضور تماشایی دختربچه‌هایی که عکس حاج قاسم را به روسری و مقنعه‌های صورتی و آبی خود سنجاق کرده بودند، نیز دیدنی بود.

در گام‌های قوی امروز ساحل‌نشینان بندرعباس"مرگ بر اسراییل و مرگ بر آل سعود خائن" یکی دیگر از شعارهای امروز مردم این شهر بود و تا رسیدن به جایگاه اصلی « لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است، خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است» سردادند.

راهیپمایان در هرمزگان این کرانه خلیج فارس با گام‌هایی که برمی‌داشتند به یقین با خود عهد بستند که این کشور سرافراز که به برکت خون شهیدان انقلاب، دفاع مقدس و قاسم سلیمانی‌ها پابرجاست، برای سربلندیش ثابت قدم‌تر تا آخر چون سردار دلها جان‌شان را هم می‌دهند و ایستاده مقاومت می‌کنند.

فرنگیس حمزه‌یی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !