فیا در تلاش است تا برای 2021 خلاء های قانونی را کاملا از بین ببرد


فرمول یک ایران – با وضع قوانین جدید ورزشی، فنی و مالی برای فصل 2021، عصر جدیدی از فرمول یک پیش روی ما قرار دارد. هدف از این قوانین جدید، ایجاد مسابقاتی بهتر و رقابت هایی جذاب تر عنوان شده است. حال مدیر بخش فرمول یک فیا، راس براون در اظهار نظر جدیدی بیان کرده که برای دستیابی هر چه بهتر به این اهداف، در حال وضع قوانینی هستند تا در صورتی که در فصل...

فرمول یک ایران – با وضع قوانین جدید ورزشی، فنی و مالی برای فصل 2021، عصر جدیدی از فرمول یک پیش روی ما قرار دارد. هدف از این قوانین جدید، ایجاد مسابقاتی بهتر و رقابت هایی جذاب تر عنوان شده است. حال مدیر بخش فرمول یک فیا، راس براون در اظهار نظر جدیدی بیان کرده که برای دستیابی هر چه بهتر به این اهداف، در حال وضع قوانینی هستند تا در صورتی که در فصل 2021 تیمی موفق شد تا از خلاء های قانونی به نفع خودش نهایت استفاده را ببرد، بتوانند هر چه سریع تر تغییراتی را در قوانین ایجاد کنند. بنابراین تمام تیم ها، در صورتی که در میانه فصل تغییری در قوانین ایجاد شد، باید آن را بپذیرند.

در شرایط فعلی، اگر خلایی در قانون وجود داشته باشد و تیمی از آن سو استفاده کند، هرگونه مذاکره برای تغییر در قوانین باید به بعد از پایان فصل موکول شود. اما از فصل 2021 دیگر این چنین نخواهد بود چرا که فرمول یک و فیا برای از بین بردن هر خلایی در قانون در حال وضع قوانینی هستند تا در صورت لزوم این مقررات را بشکنند و آن را تغییر دهند.

براون گفت:

شرایط قانون گذاری یا تغییر در مقررات در گذشته بدین صورت بوده که باید تمامی تیم ها موافقت خود را با آن اعلام می کردند. ما در تلاش هستیم تا بتوانیم تغییرات را در مدت زمان کوتاه تری نسبت به زمان کنونی اعمال کنیم.

در آینده اگر در مسابقه ای از خلایی در قانون سو استفاده کردید، در مسابقه بعدی اجازه استفاده از آن را نخواهید داشت ولی اکنون همچین چیزی وجود ندارد. همانند چیزی که در سال 2009 اتفاق افتاد و سه تیم از دیفیوزر دوبل دمنده (Double Decker Diffuser) استفاده می کردند و در نهایت اجازه استفاده از آن تا پایان فصل داده شد. اما برای 2021 به بعد اگر تیمی به صورت خاص از راه حلی استفاده کند که هرگز تا آن موقع وجود نداشته و کسی هم چنین چیزی را تصور نمی کرده و بخواهد قوانین را خدشه دار کند، با حمایت سایر تیم ها، قوانین استفاده از آن را می تواند منع کند.

بنابراین چه اتفاقی می افتد اگر کسی بخواهد از خلایی در قانون استفاده کند. آن فرد از خودش می پرسد که آیا از آن استفاده کنم یا به فیا بگویم که چنین چیزی قبلا استفاده نشده و باید منع شود.

پس آن فرد خلاء قانونی را پیدا کرده و در مسابقه اول از آن استفاده می کند اما پس از آن فیا به او می گوید که شرمنده، چنین چیزی قبلا کشف نشده. ما جلسه ای برگزار می کنیم و در صورت موافقت همه، نمی توانید در مسابقات بعدی از آن استفاده کنید.

براون تاکید کرد که هدف از این کار، جلوگیری از ایده هایی است که اصل قوانین را خدشه دار می کند در حالی که تیم ها هنوز اجازه استفاده از ایده های بزرگی که در محدوده قوانین باشند را دارند و زین پس مرز بین ایده های مجاز و غیر مجاز کاملا مشخص خواهد بود.

فیا در تلاش است تا برای 2021 خلاء های قانونی را کاملا از بین ببردفیا در تلاش است تا برای 2021 خلاء های قانونی را کاملا از بین ببرد راس براون

براون در ادامه گفت:

هدف ما این است که ایده های بزرگ از محدوده قوانین شکوفا شوند. اگر کسی به چیزی دست پیدا کند که قبلا در نظر گرفته نشده، این کار اصل قوانین و هدف ما را خراب می کند.

پس در این شرایط چاره چیست؟ یا باید یک فصل آن را تحمل کنیم و مسابقاتی خسته کننده داشته باشیم یا اینکه ما آن را عوض می کنیم و مسابقات را به شرایط درستش باز می گردانیم.

ما نمی خواهیم که به واسطه خلاءهای قانونی قهرمانی کسب شود. این چیزی است که به دنبال آن هستیم. ما می خواهیم که افراد با درک کامل از قوانین بهترین کار خود را ارائه دهند. آن ها باید به ما و فیا اعتماد کنند، چرا که ما به دنبال جریمه کردن کسی که ایده های بزرگی دارد نیستیم. اما آیا ایده بزرگ این است که کسی در قوانین، ویرگول را جایی بگذارد که به دنبال آن قاضی از آن به شیوه دیگری برداشت کند؟ من که این طور فکر نمی کنم.

فیا همچنین برای کنترل بیشتر بر میزان سوخت مورد استفاده تیم ها، پیشنهاد کرده تا برای فصل 2021 تمامی تیم ها از دستگاه اندازی گیری جریان سوخت استاندارد که توسط شرکتی خاص ساخته می شود استفاده کنند. فیا اخیرا نیز محدودیتی را در تعداد دستگاه های مورد استفاده تیم ها برای فصل 2020 تعیین کرده بود: 8 عدد برای سنسور اول و 4 عدد نیز برای سنسور دوم. همچنین وزن دستگاه نیز نباید از 400 گرم تجاوز کند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است