وضعیت آبگرفتگی مناطق اهواز، اتحاد مسئولان را می‌طلبد


وضعیت آبگرفتگی مناطق اهواز، اتحاد مسئولان را می‌طلبد

عضو شورای شهر اهواز گفت: در بحث آبگرفتگی و آب‌های سطحی اهواز، همه وارث یک عقب‌افتادگی هستند و شاید مدیران فعلی تقصیری در این زمینه نداشته باشند. در همین اوضاع و احوال، شرکت آبفا درگیر نقاط ریزشی فراوان است و از طرف دیگر در شهرداری برای زنده نگه داشتن پروژه‌های عمرانی با چنگ و دندان کار می‌کنند و برای اینکه از تعطیلی برخی پروژه‌ها جلوگیری شود،...

حجت الاسلام جاسم موسی‌پور در یکصد و هفتمین جلسه شورای شهر اهواز که امروز دوشنبه (۲۱ بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در اهواز کاستی‌های زیادی وجود دارد که ریشه‌های این کاستی‌ها شاید به جنگ تحمیلی یا نیمه‌کاره ماندن طرح‌های عمرانی یا نگاه بیماری که برخی نقاط مرکزی به خوزستان دارند، برمی‌گردد. شاید این کاستی‌ها نیز به مدیریت در صحنه در خوزستان برمی‌گردد، اما با این وجود ظرفیت فراوانی در خوزستان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از مشکلاتی که درگیر آن هستیم، بحث فاضلاب و آب‌های سطحی اهواز است و راهکار مشترک بسیاری از این مشکلات در وحدت و همگرایی است.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: امروز در کشور و به صورت ویژه‌تر در خوزستان درگیر جنگ تمام عیار هستیم و در چنین وضعیت جنگی، باید در مقابل نیز آرایش جنگی در سطوح مختلف شکل بگیرد و مهم‌ترین آرایش مناسب در مقابل جنگ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، وحدت و هم‌افزایی است.

موسی‌پور بیان کرد: در جایی که متحمل حملات دشمنان و توطئه‌های داخلی و خارجی دشمنان است، نباید هم‌افزایی و وحدت وجود نداشته باشد. زمانی که مسئولین ما به صورت شخصی عمل می‌کنند، شاید عملکرد مناسبی داشته باشند اما زمانی که در کنار هم قرار می‌گیرند، هماهنگی و هم‌افزایی مناسبی ندارد.

وی عنوان کرد: در بحث آبگرفتگی و آب‌های سطحی اهواز، همه وارث یک عقب‌افتادگی هستند و شاید مدیران فعلی تقصیری در این زمینه نداشته باشند. در همین اوضاع و احوال، شرکت آبفا درگیر نقاط ریزشی فراوان است و از طرف دیگر در شهرداری برای زنده نگه داشتن پروژه‌های عمرانی با چنگ و دندان کار می‌کنند و برای اینکه از تعطیلی برخی پروژه‌ها جلوگیری شود، موضوع برخی پروژه‌ها در شورای تامین مطرح شده است.

عضو شورای شهر اهواز گفت: با توجه به این وضعیت مالی که در کشور وجود دارد، تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که شرمنده مردم نشویم. طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی اهواز در راستای مدیریت هماهنگی شهری قدم برمی‌دارد.

موسی‌پور تصریح کرد: جلسه امروز با حضور این حضار، استثنایی است و باید از این فرصت برای تک‌تک مشکلات اهواز استفاده کنیم. آنچه مردم را دلسرد می‌کند، پاس‌کاری بین دستگاهی است و این پاس‌کاری‌ها از نظر مردم مورد قبول نیست.

وی ادامه داد: در بحث آبگرفتگی‌ها، چه در زمان سیل و چه در باران اخیر، آب و فاضلاب وارد برخی منازل شد. مناطق محروم تنها این را کم داشتند که آب و فاضلاب وارد منازل‌شان شود. اما مگر در مرکز شهر هم که تنها نامش مرکز شهر است، شاهد ورود فاضلاب در منطقه باغ شیخ نبودیم؟ اکنون کوی ملت به یک منطقه جنگی تبدیل شده و منطقه باهنر و مناطق دیگر نیز چنین وضعیتی دارند که این وضعیت مناطق، اتحاد مسئولان را می‌طلبد.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: اگر بخواهیم جدا از هم عمل کنیم، اقدامات انجام شده خروجی خوبی نخواهند داشت.

وی با اشاره به تدوین طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی اهواز، گفت: این طرح با کار کارشناسی کارشناسان آبفا و شهرداری انجام شده؛ راهکارها بررسی و جمع‌بندی انجام شده است و به صورت مشترک توسط آبفا و شهرداری اهواز انجام خواهد شد.

موسی‌پور تصریح کرد: در قالب این طرح ۵۰ نقطه فوق بحرانی اهواز انتخاب و راهکارهای هر کدام مشخص شده‌اند و تقسیم کار انجام شده و کارها در مدت سه ماه باید انجام شود. البته در برخی نقاط، کار باید به صورت مشترک انجام شود.

وی عنوان کرد: مقدمه اجرای این طرح بها دادن به نیروی انسانی است زیرا این نیروی انسانی از بحران‌های مختلف خسته هستند. همچنین بدون کمک شرکت‌های مستقر در خوزستان نمی‌توانیم به جایی برسیم.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به در معرض ریزش بودن ۱۱۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر اهواز، گفت: در زمینه فاضلاب با عنایت رهبری و تخصیص سریعتر اعتبار، کار انجام خواهد شد. در خصوص آب‌های سطحی نیز باید کارها به صورت مجزا انجام شود زیرا این کار، اصولی و بهداشتی است. همچنین شهردار اهواز با قرارگاه خاتم النبیا وارد مذاکره شدند تا فاز ۲ مطالعات آبهای سطحی انجام شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه محمدجعفر فلسفی دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز اظهار کرد: بارندگی آذرماه امسال و آبگرفتگی معابر یک تجربه تلخ و پرهزینه بود و منجر به درگیر شدن اذهان ما جهت حل مشکل شد.

وی افزود: طرح ضربتی با همکاری شورای شهر اهواز، شهرداری و شرکت آبفا برای شناسایی نقاط بحرانی شهر تهیه شده که این نقاط احصا شده اند.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: برای اجرای این طرح باید تیم قوی و کارآمد تشکیل شود. برای هزینه‌های اجرایی این طرح نیز باید ظرفیت‌های شهرداری و آبفا به کار گرفته شوند.

وی با بیان اینکه بازه زمانی کوتاهی برای اجرای طرح در نظر گرفته شده است، افزود: براساس این طرح در هر نقطه مسیرهای انتقال آب، مدیریت در لحظه و امکانات مورد نظر بررسی شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علت صدای انفجار اصفهان از زبان یک منبع آگاه