شیعیان از ادامه مسیر ترسی بر دل ندارند


شیعیان از ادامه مسیر ترسی بر دل ندارند

دختر رهبر شیعیان نیجریه در اراک : شیعیان نیجریه با وجود فشارهای دشمن مصمم به ادامه راه مبارزاتی پدرم هستند.

شیعیان از ادامه مسیر ترسی بر دل ندارندبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز اراک؛ سهیلا زکزاکی امروز در همایش مقاومت در اراک با اشاره به فشار سنگین دولت این کشور بر شیعیان برای تسلیم شدن، گفت: نه تنها خانواده من بلکه تمامی شیعیان نیجریه بر این باورند که این مسیر را باید ادامه دهند و ترسی هم از فشار ها ندارند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت کاهش فشارها بر شیعیان نیجریه، گفت: اقداماتی از سوی جامعه جهانی سازمان ملل برای آزادی خانواده و کاهش فشار ها بر شیعیان صورت گرفته ولی نتیجه خاصی را در بر نداشته است.

دختر شیخ ابراهیم زکزاکی با اشاره به آخرین وضعیت شیعیان این کشور خصوصا خانواده و پدرش، گفت: بیش از 2 سال است که با خانواده و پدرم در نیجریه ارتباطی نداشته ام و متاسفانه دولت این کشور اجازه ویزیت هیچ پزشکی را از شیخ زکزاکی نمی دهد و این در حالی است که دادگاه های نیجریه به بی گناهی پدرم رای داده اند ولی دولت نیجریه تا به حال اجازه آزادی او را نداده است.

خانم زکزاکی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تأسی شیخ زکزاکی و مردم مسلمان نیجریه از اندیشه های امام خمینی(ره)، عربستان سعودی به ویژه وهابیت و رژیم صهیونیستی فشار بسیاری بر شیعیان نیجریه وارد آوردند، با دلایل سیاسی سرکوبشان کرده و اجازه فعالیت به آنان نمی دهند.

وی افزود : امام خمینی (ره) زندگی ساده ای داشتند و ایشان به عنوان یک انسان نمونه و الگو برای خانواده من و تمامی مسلمانان جهان هستند و از تلاش‌های انقلاب اسلامی ایران نیز در حمایت از شیعیان نیجریه قدردانی می‌کنم.

خانم زکزاکی افزود : ما مسلمان هستیم و باید مانند سایر مسلمانان برای ابراز عقایدمان آزاد باشیم. ما چیزی جز اسلام نیستیم و برای خدا و اسلام قیام می‌کنیم، در این راستا بایستی گام‌هایی برداشته شود تا دولت نیجریه فشارها را از روی شیعیان بردارد.

عضو جنبش اسلامی نیجریه نیز گفت : شیخ ابراهیم زکزاکی اولین بار در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نیجریه با اندیشه امام( ره) آشنا شد.

«مصطفی غرباء» افزود: شیخ ابراهیم زکزاکی موفق شد تفکر انقلاب و مکتب اهل بیت(ع) را در کشورهای مجاور کامرون و نیجر منتشر کند و توانست در طول ۲۵ سال ۱۰ تا ۱۵ میلیون شیعه را با اخلاق و منش اسلامی خود، جذب کند.

وی افزود : دولت عربستان برای انتشار وهابیت در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کند و با تاسیس مدارس و دانشگاه می‌کوشد اندیشه وهابی را توسط ائمه جماعت در نیجریه توسعه دهد و در این راستا حتی اقدام به چاپ و توزیع کتاب به زبان محلی می‌کند.

عضو جنبش اسلامی نیجریه گفت : در کشتار سال ۲۰۱۵ بیش از ۷۸۰ شیعه شهید شدند و هزار و ۳۰۰ خانواده از سرنوشت فرزندان و زنان خود مطلع نیستند و همواره در نگرانی به سر می‌برند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران به جهان صادر شده و نشان این مهم، شکل گیری جریان مقاومت در کشور نیجریه است.

حجت الاسلام قربانپور افزود: انقلاب اسلامی ایران به دنبال تمدن اسلامی است و این مهم در دیدگاه ما مرز نمی‌شناسد و پرچمدار این حرکت مقام معظم رهبری است.

دختر شیخ زکزاکی امروز همچنین از خانه و محل تولد حضرت امام خمینی(ره) در شهر خمین دیدن کرد و تحت تاثیر ساده زیستی آن حضرت قرار گرفت.

ابراهیم زکزاکی یکی از مشهورترین شخصیت‌های اسلامی در نیجریه است که از حدود چهار سال پیش با توطئه چند جانبه صهیونیست‌ها، سعودی‌ها و قدرت‌های غربی در بازداشت به سر می‌برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل