اظهارنظرها در پرونده‌های سرمایه‌گذاری‌ باید شفاف باشد


اظهارنظرها در پرونده‌های سرمایه‌گذاری‌ باید شفاف باشد

بندرعباس- ایرنا- اظهارنظرها در پرونده‌های واگذاری زمین‌ها و سواحل این استان برای سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش میگو و طرح صادرات خاک رنگی درجزیره هرمز باید شفاف باشد.

دغدغه‌ها درباره پرونده‌ واگذاری زمین‌ها به طرح پرورش میگو در غرب قشم و معدن خاک سرخ در جزیره هرمز به حق بوده و مورد مطالبه دستگاه قضایی و مورد تایید و تاکید است اما باید در این خصوص تصمیمات جامع، کارشناسی و در چارچوب مقررات باشد.

بازرس کل استان هرمزگان در این رابطه گفت: باید امنیت سرمایه گذاری و اعتماد عمومی در تقابل یکدیگر نباشند و لازم است شفافیت در اظهار نظرها و ایده‌های کارشناسی وجود داشته باشد.

رضا مختاری که روز دوشنبه به همراه مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و هیاتی از مسوولان از اراضی واگذار شده برای طرح‌های پرورش ماهی و میگو و معدن خاک سرخ در جزیره هرمز بازدید کرد، هدف از این بازدید را نظارت دقیق‌تر، بررسی و رسیدگی به درخواست‌های مردمی مبنی بر جلوگیری از واگذاری اراضی سواحل بکر و گردشگری و رفع نگرانی‌ها عنوان کرد.

وی ادامه داد: این بازدید هم‌چنین در پی گزارش‌ها و اخبار واصله مردمی و بروز نگرانی‌ها از واگذاری اراضی سواحل بکر جزیره برای پرورش میگو و طرح صادرات خاک رنگی در جزیره هرمز و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی برلزوم رسیدگی ویژه به مطالبات مردم شهید پرور جزیره هرمز انجام گرفت.

بازرس کل استان هرمزگان روز دوشنبه ضمن حضور در مسجد جامع هرمز و دیدار مردمی دستورات لازم برای رفع مشکلات و پیگیری مطالبات آنان صادر کرد.

اظهارنظرها در پرونده‌های سرمایه‌گذاری‌ باید شفاف باشد

موضوع تصرف اراضی جزیره هرمز برای ایجاد سایت پرورش میگو و ماهی و طرح صادرات خاک رنگی به صورت ویژه در دستور کار دادگستری هرمزگان قرار گرفته است.

برخی نگرانی‌ها در فضای رسانه‌ای استان هرمزگان از واگذاری اراضی در ساحل چهار درخت جزیره هرمز و در معرض خطر قرار گرفتن محیط زیست پیرامون کوه‌های رنگی‌ این جزیره باعث شد تا دستگاه قضایی به صورت ویژه به این موضوع ورود کند.

بر این اساس در راستای صیانت از حقوق عامه به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان و مدیرکل بازرسی مأموریت داده شد که ضمن حضور میدانی در محل و بررسی جوانب امر، به موضوع واگذاری و تصرف اراضی در طرح های مزارع پرورش میگو و ماهی و همچنین صادرات خاک رنگی در جزیره هرمز رسیدگی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا