مالکیت فکری، کلید توسعه صنایع خلاق


تفاهم نامه همکاری میان معاونت حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی…

مالکیت فکری، کلید توسعه صنایع خلاق

نواقص قانونی صنایع خلاق رفع می شود؛

مالکیت فکری، کلید توسعه صنایع خلاق
سیناپرس: تفاهم نامه همکاری میان معاونت حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به منظور رفع نواقص قانونی و مالکیت فکری فناوری های نرم و صنایع خلاق امضا شد.

دکتر محمد حسین خوشخو، رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌ های نرم و صنایع فرهنگی در مراسم این تفاهم نامه که امروز ظهر در پارک ملی علوم و فناوری‌ های نرم و صنایع فرهنگی برگزار شد، گفت: جهاد دانشگاهی نهادی بر آمده از وجود انقلاب اسلامی است. این نهاد به منظور سرعت دهی بیشتر انجام طرح های پژوهشی، علمی و تحقیقاتی از ابتدای جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است. طی چهل سال گذشته با کمک جهادگران این نهاد، طرح های تحقیقاتی و کاربردی کشور که نیمه کاره باقی مانده بودند، به سرانجام رسیده است.

وی افزود: در شرایط اقتصادی کنونی کشور، جهاد دانشگاهی نقش عمده ای در مبارزه با تحریم های دشمن دارد. چه بسا طی سال های گذشته باعث افزایش رتبه ایران در برخی از علوم مانند سلول های بنیادی شده است.

وی اظهارداشت: یکی از حوزه هایی که ضرورت داشت جهاددانشگاهی به آن ورود کند، حوزه فناوری های نرم و صنایع فرهنگی بود. هرچند ایران قدمت و سبقه درخشانی در حوزه علم و هنر دارد اما این علم در ایران نسبت به کشورهای دیگر طی چند سال گذشته مغفول باقی مانده است. در حالی که حوزه فرهنگ و هنر ظرفیت های بزرگ و گردش مالی زیادی دارد. اهمیت این بحث باعث شد جهاد دانشگاهی از حدود دو سال پیش با تاسیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به این قضیه ورود پیدا کند تا خلاهای این حوزه را از بین ببرد.

وی بیان کرد: هم اکنون یکی از خلاهای این حوزه، بحث مالکیت فکری فناوری‌ های نرم و صنایع فرهنگی است. اکنون بسیاری از موسیقی دانان، نمایش نامه نویسان، سینماگران و .... با مشکل مالکیت فکری مواجه هستند. اغلب محصولات آنها به راحتی کپی می شود. اثبات این مساله نیز بسیار سخت است.

ایمانی ادامه داد: هرچندد هم اکنون تعاملاتی با وزارت ارشاد پیرامون این قضیه داریم اما این مشکلات همچنان پابرجاست. امیدواریم با پیگیری ها و حمایت های این معاونت، این بحث سرو سامان پیدا کند زیرا اگر این مشکل حل نشود، یاس و ناامیدی برای فعالان این عرصه به بار می آورد زیرا هنرمندی که اثرش کپی شود، چشمه خلاقیتش از بین خواهد رفت.

ادامه دارد ....

لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری