تقدیر پوتین از دیپلمات‌های روس برای کمک به حل بحران سوریه


تقدیر پوتین از دیپلمات‌های روس برای کمک به حل بحران سوریه

رئیس‌جمهور روسیه از دیپلمات‌های این کشور به دلیل کمک به حل بحران در سوریه قدردانی کرد.

تقدیر پوتین از دیپلمات‌های روس برای کمک به حل بحران سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از دیپلمات‌های وزارت خارجه این کشور برای کمک به حل و فصل بحران در سوریه تقدیر کرد.

رئیس جمهور روسیه در پیام تبریکی به مناسبت روز کارمندان دیپلماتیک، اعلام کرد دیپلمات‌های روسیه همیشه قاطعانه و پیوسته از منافع کشور دفاع می‌کنند.

در پیام تبریک پوتین که از سوی کاخ کرملین منتشر شد، آمده است: به لطف اقدام مؤثر وزارت امور خارجه روسیه، اوضاع سوریه تا حدی تثبیت شده و روند (تدوین) قانون اساسی در سوریه آغاز شده است. ما همچنین در توسعه ادغام اوراسیا و تماس‌های خارجی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همچنین اتحاد در سازمان پیمان امنیت جمعی به نتایج قابل قبولی دست یافته‌ایم.

رئیس جمهور روسیه همچنین از وزارت خارجه روسیه برای تقویت همکاری با چین، هند، اوراسیا و آمریکای لاتین و همچنین سطح جدیدی از گفتگو‌ها با آفریقا قدردانی کرد.

روسیه یکی از کشور‌های ضامن صلح در سوریه است. نیرو‌های روسیه در این سال‌ها حملات بیشماری را علیه گروه‌های تروریستی از جمله داعش در سوریه انجام داده است.

مذاکرات صلح سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان بین نمایندگان سه کشور ضامن صلح (ایران، ترکیه و روسیه) اثربخش‌ترین تلاش بین المللی برای پایان دادن به بحران در سوریه محسوب می‌شود.

گفتگو‌ها درباره برقراری صلح در سوریه از ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی (بهمن ماه ۱۳۹۵) درشهر آستانه آغاز و تاکنون نه دوره از این مذاکرات در آستانه قزاقستان و یک دوره آن در شهر سوچی روسیه برگزار شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا