رفتار منفعلانه مدیران سینمایی در مسیر گام دوم انقلاب


رفتار منفعلانه مدیران سینمایی در مسیر گام دوم انقلاب

سعید الهی گفت: امسال با دیدن فیلم‌های جشنواره این پرسش در ذهن ما شکل گرفت که اغلب فیلم‌ها با چه هدفی ساخته شده‌اند؟ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه نظارتی دارد؟

به گزارش مشرق، یک کارشناس رسانه با اشاره به فیلم‌های اکران شده در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بیان داشت که فیلم‌های این جشنواره نسبتی با متن و تاکیدات بیانیه گام دوم انقلاب ندارند.

سعید الهی گفت: متأسفانه در اغلب فیلم‌ها نگاه منفعلانه‌ای نسبت به ارزش‌های حاکم بر جامعه ما وجود دارد و گمان می‌برم که اراده‌هایی در پی حذف تفکر اسلامی‌– انقلابی در ساحت سینما هستند. اراده‌هایی که از سوی خارج‌نشین‌ها نیز هدف تشویق قرار می‌گیرند.

وی افزود: ما سندی به نام بیانیه گام دوم انقلاب را داریم که می‌تواند مبنای حرکت و عمل ما در حیطه سینما باشد. توقع ما حرکت سینما در مسیر بیانیه رهبر انقلاب است. این کارشناس فرهنگ و رسانه خاطرنشان کرد: با تماشای تعداد زیادی از فیلم‌های منتخب جشنواره باید بگویم؛ متاسفانه غیر از چند فیلم انگشت شمار که آن هم اغلب با سرمایه‌گذاری و حمایت دستگاه‌هایی غیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده‌اند، با اثر دیگری متناسب با مولفه‌های بیانیه گام دوم روبه‌رو نشده‌ام. امسال با دیدن فیلم‌های جشنواره این پرسش در ذهن ما شکل گرفت که اغلب فیلم‌ها با چه هدفی ساخته شده‌اند؟ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه نظارتی دارد؟ چرا فیلم‌های اندک ارزشمند، تنها با بودجه‌هایی جز نهادهای دولتی ساخته شده‌اند؟

الهی در پایان تاکید کرد: این پرسش‌ها را چه کسی یا کسانی پاسخ خواهند داد؟!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس