نقش سفارت انگلیس در فتنه سال‌های 78، 88، 96، 97 و 98


نقش سفارت انگلیس در فتنه سال‌های 78، 88، 96، 97 و 98

نماینده اصفهان در مجلس با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر تهران سفیر انگلستان هدایت اپوزیسیون جمهوری اسلامی را بر عهده داشت، گفت: سفارت انگلیس لانه دوم جاسوسی در ایران است.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی، درباره دخالت‌های سفارت انگلیس در تهران گفت:‌ 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با سرافرازی در بخش‌های مختلف کشور گذشته است.

وی افزود: توطئه‌ها و فتنه‌های زیادی علیه جمهوری اسلامی از سوی استکبار جهانی برنامه‌ریزی و اجرا شده است این در حالی است که منشأ این فتنه‌ها سفارت‌خانه‌های کشورهای اروپایی است که عناصری از آمریکایی‌ها هم در آنجا وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: سفارت انگلیس در تهران در بحبوحه اتفاقات فتنه 88 برنامه‌ریزی ویژه داشته و خدمات زیادی را به اغتشاشگران می‌داد.

** تجاوز و اشغال سیاست انگلستان در دنیا

سالک خاطرنشان کرد: انگلیس یک جریان استعماری با قدمت فراوان در دنیا مطرح است که به آن پیراستعمار می‌گویند؛ سیستم حاکمیتی انگلیس هم پیچیده و بر اساس سلسله‌مراتب و کاملاً امنیتی است که همین رویه را هم در کل دنیا به کار گرفته‌اند.

سالک گفت: سیاست اصلی انگلستان در دنیا مبتنی بر تجاوز و اشغال است که مستعمره بودن هندوستان بخشی از آن اقدامات بوده و فتنه‌انگیزی‌های مختلفی که آنها در جنوب ایران انجام داده‌اند هم در خاطره ما وجود دارد.

نماینده اصفهان در مجلس گفت: برای انحراف در ملی شدن صنعت نفت انگلیس‌ها و آمریکایی‌ها زیر گوش مصدق خیلی کارها را انجام دادند اما آیت‌الله کاشانی با تلاش فراوان توانست مقابل این فتنه‌انگیزی‌ها ایستادگی کند.

وی خاطرنشان کرد: انگلیس‌ها در دوران مشروطیت باعث اعدام شیخ‌ فضل‌الله نوری شدند و در مجموع جنایات فراوان در کشورمان طراحی و اجرا کردند.

وی گفت:‌28 کشور در جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان پشت سر صدام بودند که یکی از آنها انگلستان بود.

** نقش سفارت انگلیس در فتنه‌ سال‌های 78 ،88، 96، 97 و 98

سالک اظهار داشت: در تاریخ سابقه طولانی از استعمارگری و فتنه‌انگیزی انگلیسی‌ها در جهان اسلام وجود دارد این در حالی است که تقسیم‌بندی جهان اسلام بعد از قسطنطنیه با برنامه‌ریزی انگلیسی‌ها انجام شد و بر همین اساس هم در هر کشور نوعی از فتنه را جا گذاشته‌اند تا روزگاری از آن بتوانند استفاده کنند که می‌توانیم به اختلافات مرزی، قومی و قبیله‌ای اشاره کنیم.

وی گفت: انگلیسی‌ها نقش فعالی را در جریان بنی‌صدر اتفاقات سال 78 ،88، 96، 97 و 98 داشته‌اند.

وی گفت: بعد از آنکه آمریکایی‌ها جنایت ترور شهید حاج‌قاسم سلیمانی را انجام دادند و خطای انسانی منجر به ساقط شدن هواپیمای اوکراینی در تهران شد تجمع غیرقانونی که در خارج از دانشگاه امیرکبیر تشکیل شد سفیر انگلستان در اقدامی سفیهانه و خلاف عرف دیپلماتیک در آن تجمع حضور پیدا کرده و به جای آنکه سیاست را بر اقدامات دیپلماتیک خود ترجیح دهد سفاهت را ترجیح داده است.

** سفیر انگلیس و هدایت اپوزیسیون جمهوری اسلامی

وی گفت: در اغتشاشات اخیر تهران سفیر انگلستان هدایت اپوزیسیون جمهوری اسلامی را بر عهده داشته است.

وی گفت: وزارت خارجه باید نسبت به اخراج سفیر انگلیس در تهران مبادرت می‌کرد چرا که مطالبه مردم این موضوع بود اما به تذکر اکتفا کرده است اما من به وزارت خارجه توصیه می‌کنم که اقدامات سفارت انگلیس در تهران را بیشتر زیر نظر داشته و آن را رصد کنند چرا که سابقه فتنه‌انگیزی آنها نشان داده که آنها همواره فتنه جدیدی را برنامه‌ریزی خواهند کرد.

سالک گفت: سفارت انگلیس لانه دوم جاسوسی در ایران است.

وی با اشاره به رشد اسلام در انگلستان گفت: مسلمانان برای کسب کرسی‌های پارلمان در انگلستان انگیزه فراوانی داشته و موجب نگرانی بالقوه‌ای در بین دولتمردان این دو کشور شده‌اند لذا شهروندان مسلمان انگلیسی در آینده‌ای نزدیک مطالبات خود در حوزه اسلام را از دولت انگلستان مطالبه خواهند کرد.

وی گفت: رشد مسلمانان در پارلمان انگلیس امیدی در آینده نزدیک برای نابودی سیستم استکباری آنها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست