پیامبران نیامدند که عقل را تعطیل کنند/اگر دینی به شعور جامعه توهین کند آن دین از کفر بدتر است


خرداد: پیامبران نیامدند که عقل را تعطیل کنند بلکه آمدند که به سوالات بیشتر پاسخ بدهند. اگر دینی به شعور جامعه توهین کند آن دین از کفر بدتر است. باید همه به عقل مردم و جامعه احترام بگذاریم. ...

خرداد: پیامبران نیامدند که عقل را تعطیل کنند بلکه آمدند که به سوالات بیشتر پاسخ بدهند. اگر دینی به شعور جامعه توهین کند آن دین از کفر بدتر است. باید همه به عقل مردم و جامعه احترام بگذاریم.

به گزارش خرداد از ایلنا، مراسم ختم و یادبود مادر سیدهادی خانیکی با حضور اساتید دانشگاه، مدیران فرهنگی کشور و اهالی رسانه بعد از ظهر امروز (20 بهمن ماه) در مسجد جامع شهرک قدس برگزار شد.

در این مراسم؛ حجت الاسلام محمد مقدم طی سخنانی با قرائت آیاتی از سوره ملک گفت: هر پدیده‌ای در این دنیا قدرت دارد اما قدرت ابدی و ذاتی از آن خداوند است. خداوند به همه امور آگاه است و اگر ما را آزمایش می‌کند برای این نیست که می‌خواهد ما را بشناسد بلکه می‌خواهد ما خودمان از خودمان شناخت بیشتری به دست بیاوریم و یکی از این آزمایش‌ها و امتحان‌ها مرگ و زندگی است.

وی با اشاره به لزوم عمل خالص گفت: آنچه در نزد تبارک و تعالی مهم است کثرت عمل نیست بلکه کیفیت عمل و احسن‌العمل است. شاید یک فرد شب‌ها نماز شب بخواند به وزن 80 میلیون نفر اما در روز عملی انجام بدهد که خلاف فایده مردم باشد.

مقدم با اشاره به اهمیت عقل در دین گفت:‌ پیامبران نیامدند که عقل را تعطیل کنند بلکه آمدند که به سوالات بیشتر پاسخ بدهند. اگر دینی به شعور جامعه توهین کند آن دین از کفر بدتر است. باید همه به عقل مردم و جامعه احترام بگذاریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی