مورالس مردم بولیوی را به اتحاد و دوری از خشونت فراخواند


مورالس مردم بولیوی را به اتحاد و دوری از خشونت فراخواند

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری مستعفی بولیوی مردم کشورش را به حفظ آرامش و جلوگیری از خشونت فراخواند.

به گزارش شبکه تله سور، اوو مورالس روز گذشته (شنبه) در صفحه توییترش نوشت: حضور نیروهای شبه‌نظامی و گروه های فشار که هدف‌شان ضربه زدن به همبستگی و اتحاد مردم بولیوی است را نباید تحمل کرد.

رهبر حزب سوسیالیسم بولیوی در ادامه عنوان کرد که در بحبوحه شرایط دشوار کشور پس از گذر از کودتا، اکنون زمان آن رسیده که همه فرزندان این سرزمین باهم متحد شوند و سازش کنند.

رئیس جمهور مستعفی بولیوی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید بولیوی در تاریخ سوم ماه می(۱۴ اردیبهشت) با آگاهی و رای مردم شرایط تغییر کند.

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه گذشته) که در دور نخست مورالس پیروز شد، تظاهرات اعتراض‌آمیز و اعتصاب‌های گسترده‌ای در بولیوی آغاز شد. سناتور جنینه آنیِس پس از کناره‌گیری مورالس از ریاست جمهوری در ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان ماه) و پناهنده شدنش به مکزیک، خود را رئیس جمهوری موقت بولیوی اعلام کرد. مورالس چندی بعد از مکزیک به آرژانتین رفت.
اقتصاد بولیوی به دنبال بحران سیاسی و ناآرامی‌های اخیر با زیان میلیارد دلاری رو به رو شده به گونه‌ای که طبق اعلام اتاق صنایع ملی بولیوی، بخش صنایع و تجارت متحمل دست‌کم ۱. ۱ میلیارد دلار زیان شد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند که حزب جنبش سوسیالیسم وابسته به مورالس با حمایت ۲۱ درصدی رای‌دهندگان مواجه است و پس از آن «کارلوس مسا» رییس جمهوری سابق و همفکرانش با ۱۴ درصد در رده دوم قرار دارند. پیش از این مورالس، «لوئیس آرسه» وزیر سابق اقتصاد را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور معرفی کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان