سعید آقاخانی می‌توانست شانس سیمرغ باشد


سعید آقاخانی می‌توانست شانس سیمرغ باشد

علیرضا زرین‌دست با اشاره به اینکه «خون شد» نشانه‌های دیگر فیلم‌های مسعود کیمیایی را دارد تأکید کرد که جدیدترین اثر این کارگردان مضمونی بسیار ارزشمند و هوشمندانه دارد.

آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زرین‌دست، فیلمبردار سینما که امسال به عنوان مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، درباره شباهت فیلم «خون شد» با «قیصر» اظهار داشت: هر فیلمساز که در جایگاه مسعود کیمیایی قرار می‌گیرد و دهه‌های بسیاری به فیلم ساختن مشغول است به یک فرم و روش منحصر به خود می‌رسد که در همه آثارش دیده می‌شود. این موضوع را نباید به حساب تکرار گذاشت و فیلم «خون شد» مولفه‌های فیلم‌های قبلی کیمیایی از جمله نشانه‌هایی چون قتل و ناموس در آن به چشم می‌خورد.

زرین‌دست خاطرنشان کرد: در قصه و ساختار بصری فیلم‌های کیمیایی نشانه‌هایی دیده می‌شود که نباید انتظار داشته باشیم در «خون شد» آن‌ها را نبینیم. مضمونی پنهانی در این فیلم وجود دارد که بسیار ارزشمند و هوشمندانه است و من امیدوارم این مضمون با نفس تماشاگر جان گرفته و به مخاطبان منتقل شود. درباره این موضوع در همین حد می‌توان صحبت کرد و نمی‌خواهم پیش از دیده شدن «خون شد» درباره این موضوع صحبت کنم. بهتر است منتظر بمانیم و ببینیم که بازخوردها در جشنواره سی‌وهشتم به چه شکل خواهد بود.

او افزود: سعید آقاخانی در «خون شد» بازی خوبی دارد اما هنوز عیار دیگر بازیگرها در فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر مشخص نشده و طبیعتاً نمی‌توانم نظری قطعی درباره این موضوع داشته باشم که سعید آقاخانی می‌توانست برنده سیمرغ شود یا خیر اما فکر می‌کنم اگر آقاخانی از حضور در جشنواره انصراف نمی‌داد می‌توانست شانس نامزد شدن یا حتی برنده شدن داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه