ثبت‌نام دانشگاه امام صادق(ع) آغاز شد


 ثبت‌نام دانشگاه امام صادق(ع) آغاز شد

دانشگاه امام صادق(ع) برای سال تحصیلی 1399 در دوره‌های کارشناسی ارشد پیوسته در 13 رشته ویژه پسران و چهار رشته کارشناسی ویژه دختران، دانشجو می‌پذیرد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، دانشگاه امام صادق(ع) برای سال تحصیلی ۱۳۹۹ در دوره‌های کارشناسی ارشد پیوسته در ۱۳ رشته ویژه پسران و چهار رشته کارشناسی ویژه دختران، دانشجو می‌پذیرد.

الهیات، معارف اسلامی و ارشاد، با گرایش‌های فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، علوم قرآن و حدیث، معارف اسلامی و اقتصاد، معارف اسلامی و حقوق با گرایش‌های خصوصی، جزا، حقوق عمومی، معارف اسلامی و علوم سیاسی، معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات، معارف اسلامی و مدیریت گرایش مدیریت مالی، معارف اسلامی و مدیریت گرایش مدیریت بازرگانی، معارف اسلامی و مدیریت گرایش مدیریت صنعتی و معارف اسلامی و مدیریت گرایش مدیریت دولتی و سیاست‌گذاری عمومی رشته‌های معرفی شده برای برادران است.

فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، معارف اسلامی و علوم تربیتی و حقوق نیز چهار رشته معرفی شده برای خواهران است.

تدین به دین مبین اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری، التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه فقیه و متولد سال ۱۳۷۸ و بعد از آن از جمله شرایط داوطلبان است. البته انجام خدمت سربازی یا تحصیل در حوزه علمیه و مانند آن تاثیری در شرط سنی ندارد.

همچنین برخورداری از سلامت و توانایی جسمی و روانی، گذراندن پایه‌های تحصیلی یازدهم و دوازدهم یا داشتن گواهی دیپلم و پیش‌دانشگاهی و شرکت در یکی از گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری از دیگر شرایط جذب است.

بر اساس این اطلاعیه مراجعه به سامانه ثبت‌نام اینترنتی دانشگاه امام صادق(ع) به نشانی http://gznisu.ir/sabt و تکمیل اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام لازم است. داوطلبان لازم است با مراجعه به پایگاه اینترنتی دانشگاه قسمت گزینش دانشجو حداکثر تا تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ثبت‌نام کنند.

مرحله آزمون شفاهی

دانشگاه امام صادق(ع) در اطلاعیه‌ای اعلام کرده: پس از ثبت‌نام داوطلبان در آزمون سراسری و سپس در سامانه ثبت‌نام گزینش دانشگاه امام صادق(ع)، گزینش دانشگاه با محوریت فهرست داوطلبان چند برابر ظرفیت اعلامی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، از داوطلبان آزمون شفاهی به عمل خواهد آورد. در این مرحله صلاحیت‌های عمومی و علمی داوطلبان مورد بررسی قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین معیار‌های علمی پذیرش که به صورت جدی در مرحله آزمون شفاهی مورد بررسی قرار می‌گیرند، عبارتند از سوابق تحصیلی اعم از معدل سالیانه، معدل کل و معدل کتبی دیپلم نهایی و همچنین نمره و رتبه کل آزمون سراسری. البته بالاتر بودن این عوامل به معنای کسب امتیاز بیشتر در صلاحیت‌های علمی داوطلب است که قدرت رقابت وی با دیگر داوطلبان را افزایش می‌دهد.

انتخاب رشته و اعلام نتایج

در این اطلاعیه آمده است: ثبت‌نام و قبولی در این دانشگاه محدودیتی برای داوطلب در انتخاب رشته قبولی در آزمون سراسری ایجاد نمی‌کند و در صورت پذیرش در این دانشگاه، رشته قبولی داوطلب در آزمون سراسری نیز پا برجا بوده و داوطلب می‌تواند از میان این دو رشته، رشته و دانشگاه مورد علاقه خود را انتخاب کند.

انتخاب رشته این دانشگاه در مرحله آزمون شفاهی صورت می‌پذیرد؛ لذا نیازی به انتخاب رشته‌های این دانشگاه، هنگام انتخاب رشته در آزمون سراسری نیست. همچنین نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان اواخر شهریورماه از طریق پایگاه اینترنتی www.isu.ac.ir (برادران) و www.isuw.ac.ir (خواهران) اعلام خواهد شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه امام صادق(ع) در خصوص دیگر شرایط برای ثبت‌نام گفت: طول دوره آموزشی کارشناسی‌ارشد پیوسته ویژه برادران حدود ۷ سال و دوره آموزشی کارشناسی خواهران حدود ۴/۵ سال و به صورت تمام وقت روزانه است و در طول تحصیل لازم است دانشجویان ضوابط و مقررات دانشگاه را رعایت کنند. این در حالی است که واحد‌های کارشناسی‌ارشد (فوق‌لیسانس) در دوره کارشناسی ارشد پیوسته برادران به دانشجویانی ارائه خواهد شد که حداقل معدل لازم را در دروس کارشناسی کسب کرده باشند یا از عهده امتحان جامع داخلی که از بعضی دروس کارشناسی صورت می‌گیرد، برآیند. البته با توجه به اینکه رشته‌های تحصیلی دانشگاه تلفیقی است، لذا تعداد زیادی از دروس حوزوی و علوم اسلامی همراه با دروس دانشگاهی و زبان‌های عربی و انگلیسی (یا فرانسه) در سطح مکالمه کامل و فهم متون به دانشجویان ارائه می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه امام صادق(ع)؛ تشکیل گرایش‌های اعلام شده در رشته‌های تحصیلی، در صورتی ممکن خواهد بود که تعداد دانشجویان واجد شرایط هر گرایش، با توجه به ضوابط دانشگاه به حد نصاب لازم برسد. هزینه تحصیل از دانشجویانی که مطابق ضوابط دانشگاه فارغ‌التحصیل شوند دریافت نمی‌شود و دانشجو به طور رسمی متعهد می‌شود که پس از پایان دوره آموزشی به میزان نیمی از مدت تحصیل خود را با نظر دانشگاه در داخل یا خارج دانشگاه (در پاره‌ای از موسسات دولتی یا غیردولتی) خدمت کند. همچنین در مواردی از قبیل انصراف، اخراج یا انتقال، دانشجو باید هزینه‌های طول تحصیل خود را به دانشگاه پرداخت کند.

دانشگاه امام صادق(ع) اعلام کرد که به برادران و خواهران دانشجوی واجد شرایط، خوابگاه و سایر امکانات رفاهی مندرج در نشریه پیام صادق تعلق می‌گیرد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه