راهپیمایی در کاظمین عراق در حمایت از آیت‌الله سیستانی


راهپیمایی در کاظمین عراق در حمایت از آیت‌الله سیستانی

گروه بین‌الملل ــ صدها نفر از ساکنان کاظمین در حمایت از بیانیه روز جمعه مرجعیت عالی شیعیان در عراق درباره تعرض به تظاهر‌کنندگان و روند تشکیل دولت جدید راهپیمایی کردند.

راهپیمایی در کاظمین عراق در حمایت از آیت‌الله سیستانی

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «فارس»، صدها نفر از ساکنان کاظمین، روز جمعه، 18 بهمن، در تأیید خطبه مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق و حمایت از مطالبات تظاهر‌کنندگان در بغداد و سایر استان‌های عراق راهپیمایی کردند.

به نوشته پایگاه خبری «بغداد الیوم»، شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی مقابل حرم امام موسی کاظم (ع) در حمایت از خطبه‌های نماز جمعه مرجعیت شیعیان تجمع کردند و با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها عباراتی در اعلام همبستگی با تظاهرکنندگان در بغداد و سایر استان‌ها و محکومیت فساد درج شده بود، خواستار تحقق مطالبات معترضان شدند.

شیخ احمد الصافی، نماینده آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق، در خطبه‌ دوم نماز جمعه در شهر کربلا، بیانیه صادر شده از دفتر ایشان درباره دو موضوع رخدادهای اخیر به ویژه در شهر نجف و تشکیل دولت جدید را قرائت کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: علیرغم خواسته‌های مکرر مرجعیت دینی درباره دوری از خشونت و لزوم اعتراضات مسالمت‌آمیز و پاکسازی جنبش مردمی از اقداماتی که به منافع مردم صدمه می‌زند، این موضوع مانع وقوع حوادث تأسف‌‌برانگیز و دردناک روزهای گذشته به ویژه در شهر نجف اشرف در شامگاه چهارشنبه که با خون‌ریزی به ناحق همراه بود، نشد.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است که نیروهای امنیتی رسمی مسئول ممانعت از وقوع آشوب و حفظ نظم عمومی هستند و این نیروها باید در راستای حفظ امنیت و ثبات مسئولیت‌پذیر باشند.

آیت‌الله سیستانی همچنین از نیروهای امنیتی خواست تا از میدان‌های اعتراضات و معترضان حمایت کرده و متجاوزان و نقاب‌پوشان را دستگیر کنند.

در بخش دوم این بیانیه به موضوع تشکیل دولت اشاره شده و آمده است: مرجعیت دینی در خطبه پیشین، نظر خود را درباره عبور از بحران سیاسی کنونی بیان کرد و توضیح داد که دولت جدید باید اعتماد مردم را جلب کرده و بتواند ضمن آرام کردن اوضاع و بازگرداندن صلابت حکومت، انتخابات زودهنگام را در جوی مطمئن و به دور از تأثیرات جانبی پول و سلاح غیرقانونی و یا مداخلات خارجی برگزار کند.

مرجعیت عراق در پایان بیانیه تأکید کرد: مرجعیت دینی بار دیگر تأکید می‌کند که هیچ دخالتی در این روند نمی‌کند یا به اظهارنظر در این باره نمی‌پردازد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس