ترامپ بعد از تبرئه به دنبال خانه‌تکانی در کاخ سفید است


ترامپ بعد از تبرئه به دنبال خانه‌تکانی در کاخ سفید است

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از تبرئه شدن از اتهاماتش در پرونده استیضاح به دنبال اخراج برخی از کارکنانش در کاخ سفید است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از تبرئه از اتهاماتش در پرونده استیضاح بابت «اوکراین‌گیت» به دنبال ایجاد تغییراتی در تیم کارکنانش در کاخ سفید است.

منابع آگاه که این خبر را به رویترز اعلام کرده‌اند می‌گویند ترامپ به دنبال عزل یکی از مقام‌های امنیت ملی آمریکا است که علیه او در پرونده استیضاح شهادت داد. او همچنین قصد دارد رئیس موقت کارکنان کاخ سفید را هم اخراج کند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ بار دیگر دموکرات‌ها را به تمسخر گرفت

نامه ۱۰۷ نماینده دموکرات به ترامپ در مخالفت با معامله قرن

مجلس سنای آمریکا بامداد پنجشنبه ترامپ را از دو بند اتهامی در پرونده استیضاح تبرئه کرد. در این رأی‌گیری سناتورها بر اساس وابستگی‌های حزبی رأی داده و ترامپ را از دو اتهام «سوءاستفاده از قدرت و «مانع‌تراشی در اجرای عدالت» تبرئه کردند.

یک منبع آشنا به رویترز گفت «الکساندر ویندمن»، کارشناس ارشد مسائل اوکراین در کاخ سفید که در پرونده استیضاح علیه ترامپ شهادت داده بود احتمالاً به وزارت دفاع منتقل می‌شود.

شبکه خبری بلومبرگ که ابتدا این خبر را گزارش داد نوشته قصد ترامپ برای اخراج ویندمن بخشی از برنامه گسترده‌تر ترامپ برای کاهش نفرات در شورای امنیت ملی است. با وجود این، سه منبع آشنا گفته‌اند که قصد ترامپ از جابجایی‌ها تسویه حساب با کسانی است که به او وفادار نبوده‌اند.

واشنگتن‌پست هم در گزارشی پیرامون همین مسئله نوشته ترامپ گفته قصد دارد کسانی که با تحقیقات دموکرات‌ها علیه او همکاری کرده‌اند را اخراج کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس