مسجد پایگاه تربیت انسان‌های قوی و اثرگذار همچون سردار سلیمانی است


مسجد پایگاه تربیت انسان‌های قوی و اثرگذار همچون سردار سلیمانی است

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه مساجد مهم‌ترین پایگاه تربیت انسان‌های قوی و شجاع و ترویج روحیه مقاومت هستند، گفت: شهدایی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی و محسن حججی از تربیت‌یافتگان مسجد هستند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مهم ترین دلیل محبوبیت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است که ملت ایران، قدرت خود را در این شهید مشاهده می کردند، اظهار کرد: بارها گفته ام که آموزش و پرورش، برخی از خانواده ها و سایر نهادهای تربیتی کشور فرزندان ما را قوی بار نمی آورند، درحالی که درس بزرگ سردار سلیمانی به ما، قوی بودن است.

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: اگر می خواهیم انسان های قوی همچون سردار سلیمانی و شیهد حججی تربیت کنیم باید والدین، آموزش و پرورش، صدا و سیما و تمام نهادهای موثر در حوزه تربیت و تعلیم، باور داشته باشند که «انسان قوی» الگوی تربیتی آنان است.

وی در ادامه درباره نقش مساجد در تربیت انسان های قوی که همچون شهید سردار سلیمانی محبوب ملت و خصم دشمنان باشند، گفت: مطمئنا مساجد نیز به عنوان یکی از مهم ترین مراکز اثرگذار در حوزه تربیت باید چنین رویکردی داشته باشند که با قاطعیت تمام می توان گفت مهم ترین مرکز تربیت انسان های قوی و شجاع و ترویج روحیه مقاومت در میان ملت ما است. شهدایی همچون محسن حججی و سردار سلیمانی از تربیت یافتگان مسجد هستند.

پناهیان درباره درس بزرگ سردار سلیمانی به مسئولان کشور، خاطرنشان کرد: درس بزرگ سبک زندگی این شهید سرافزار آن است که مسئولان نباید در پی محبوبیت باشند بلکه باید خالصانه به فکر خدمت باشند و ثانیا در برابر دوستان، متواضع و در برابر دشمنان، سازش ناپذیر عمل کنند. در تاریخ ایران و سایر کشورها سراغ نداریم فردی را که سازش پذیر و دارای اراده ضعیف باشد و محبوب مردم شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403