انقلاب اسلامی باعث خودباوری ایرانیان شد


اندیشمند ارمنستانی: انقلاب اسلامی با گسترش فرهنگ خودکفایی و خودباوری باعث رونق اقتصادی و قدرت سیاسی و دفاعی ایران شده است

انقلاب اسلامی از نگاه اندیشمندان جهان (۱)>>>

انقلاب اسلامی از نگاه اندیشمندان جهان (۲)>>>

انقلاب اسلامی از نگاه اندیشمندان جهان (۳)>>>

انقلاب اسلامی از نگاه اندیشمندان جهان (۴)>>>

در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما در مصاحبه با اندیشمندان و صاحب نظران سیاسی در نقاط مختلف جهان، ابعاد پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی کرده است که بخش پنجم آن به این شرح است:

ساموئل کارپتیان- مدیر بنیاد تحقیقات ارمنستان

با پیروزی انقلاب اسلامی ، روحیه خودباوری و خودکفایی در ایرانیان تقویت شد به طوری که هم اکنون ایران به کشوری بزرگ و قدرتمند تبدیل شده است. ایران دارای قدرت دفاعی زیادی است که باعث خودکفایی و استقلال ایران شده است .

دکتر آرنیم تریبل - رئیس اندیشکده مطالعات فرهنگی آلمان

قدرت حیرت انگیز مقاومت ایران در برابر کارشکنی ها، تنها ریشه در خودآگاهی و خودباوری تاریخی ایرانی ها دارد .

ولادیمیر ایوانف- ایران شناس شهیر روسیه

امام خمینی( ره) عزمی راسخ در برابر آمریکا داشت و هرگز تسلیم خواسته آنان نشد و به دیگران هم توصیه داشت برابر آمریکا تسلیم نشوند. مفهوم نامه معروف امام خمینی(ره) به گورباچف را ابتدا متوجه نشدیم اما با گذشت تنها سه سال به حقانیت گفته های وی پی بردیم .

عزمی عبدالحمید- فعال سیاسی مالزیایی

ایران کشوری قدرتمند، قانون مند و مستقل است که از هیچ ابرقدرتی ترس و ابایی ندارد . مقاوم بودن ایران برابر کشورهای قدرتمند درسی برای دیگر کشورهای جهان است.

آنتوان ضوء - کشیش مسیحیان مارونی لبنان

با ورود به بیت امام خمینی(ره) شاهد فروتنی ، زهد و تقوای ایشان می شویم ، این روش راه انقلابیون است تا از فریفتگی های دنیا دور شوند و تنها به محبت خدا و مردم دلبسته باشند . انقلاب ایران یک انقلاب تاریخی بود.

کاظم الحاج - استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی عراقی

انقلاب اسلامی ایران به حضور بیگانگان در این پایان داد . امام خمینی(ره) در ایران با انقلاب اسلامی ، دولتی برآمده از آرمان های مردم تشکیل داد ، دولتی که آرزوی جهان اسلام بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس