آموزش بیماران دیابتی نیازمند مشارکت پرستاران و پزشکان


آموزش بیماران دیابتی نیازمند مشارکت پرستاران و پزشکان

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: برای این که فرد مبتلا به دیابت بتواند بیماری خود را کنترل و مهار کند باید آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شود.

آموزش بیماران دیابتی نیازمند مشارکت پرستاران و پزشکانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا استقامتی، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و متخصص غدد، در نشست خبری کنگره پرستاری دیابت اظهار کرد: امروزه دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های غددی است که در کشور ما حدود ۴/۵ تا ۵ میلیون نفر به آن مبتلا هستند.

او افزود: از آنجا که دیابت یک بیماری مزمن است و فرد مبتلا تا آخر عمر با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد، باید آموزش‌هایی در این راستا داده شود.

استقامتی گفت: برای این که فرد مبتلا بتواند به راحتی بیماری را مهار و کنترل کند، باید توانمندسازی و آموزش لازم به بیمار داده شود. در کشور ما انجمن‌هایی هستند که آموزش‌های ابتدایی را به بیماران می‌دهند، اما همچنان نقایصی وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: مشارکت بین پرستاران و پزشکان و ارائه آموزش‌های تئوری و عملی به آنها از اهداف اصلی این دانشگاه بوده است. اصول این آموزش‌ها از سمت وزارت بهداشت مورد تایید قرار گرفته است.

این متخصص غدد گفت: باید آموزش‌های لازم به پرستاران داده شود تا بتوانند در جنبه‌های مختلف از جمله پیشگیری از عوارض حاد بیماری دیابت و درمان آن به درستی ایفای نقش کنند تا فرد مبتلا بتواند به درمان خود کمک کند.

استقامتی در پایان تصریح کرد: این برنامه در واقع، هماهنگی‌ لازم در خصوص تدوین محتوا و تعیین محل‌های آموزشی و تقسیم کار بین همکاران بوده است، که امیدواریم در چند ماه آینده این تصمیمات اجرایی شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403