استاندار: اصفهان از توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با سریلانکا استقبال می‌کند


استاندار: اصفهان از توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با سریلانکا استقبال می‌کند

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: این استان از توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و گردشگری با کشور سریلانکا استقبال می‌کند و آمادگی کامل را برای این کار دارد.

عباس رضایی چهارشنبه شب در دیدار با سفیر ایران در سریلانکا در استانداری اصفهان افزود: حضور ایران و اصفهان در سریلانکا موثر است و می‌تواند بسیاری از نیازهای آنها را از طریق برقراری روابط اقتصادی و فرهنگی برطرف کند.

وی اظهارداشت: کشورمان می‌تواند در زمینه مصالح ساختمانی، شیرآلات، سرویس‌های بهداشتی، کاشی و سرامیک با فعالان اقتصادی سریلانکا ارتباط برقرار کند.

رضایی یکی از زمینه‌های مناسب برای توسعه روابط این ۲ کشور را گردشگری خواند و اضافه کرد: اصفهان در این زمینه به ویژه جذب گردشگر و عرضه صنایع دستی ظرفیت و آمادگی کامل دارد.

وی با تاکید بر اینکه با تدبیر و برنامه‌ریزی می‌توان در این کار موفق بود، تصریح کرد: هدف ما جذب گردشگر بیشتر برای اصفهان است زیرا این استان ظرفیت‌های بسیاری در این صنعت دارد و باید به خوبی از آن استفاده کند.

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های سریلانکا در تولید چای، پودر کاکائو و ادویه افزود: لازم است برای توسعه روابط، تهاتر را نیز تقویت کنیم.

وی همچنین به طرح‌های کلان استان اصفهان از جمله انتقال آب، قطار تندرو اصفهان – تهران، قطار شهری حومه و آزاد راه اصفهان – شیراز اشاره و تاکید کرد: ما به دنبال سرمایه‌گذار برای پیشبرد عملیات اجرایی آنها هستیم و باید آنها را به سمت جذب سرمایه‌گذاری خارجی سوق دهیم.

رضایی با اشاره به اقدام‌هایی مانند نمایشگاه مجازی برای معرفی محصولات اصفهان، گفت: می‌توانیم با برپایی نمایشگاه‌های کوچک در سریلانکا نیز دستاوردها و محصولات مختلف این استان را معرفی کنیم.

سفیر ایران در سریلانکا با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره مسائل اقتصادی، اظهارداشت: اولویت ما در گسترش ارتباطات با سریلانکا، اصفهان است زیرا توان و ظرفیت زیادی برای این کار دارد و مسوولان آن نیز در این کار، همراهی خوبی می‌کنند.

هاشم اشجع‌زاده، خدمات فنی و مهندسی را نیز از ظرفیت‌های توسعه روابط اقتصادی ایران و سریلانکا خواند و افزود: اصفهان، قطب بزرگ صنعت و اقتصاد کشور است و اگر می‌خواهیم کاری را شروع کنیم از این استان خواهد بود.

وی، صادرات سنگ‌های ساختمانی را یکی از مسائل مهم در این زمینه خواند و گفت: برای صادرات این محصولات و همچنین خدمات فنی و مهندسی نیازی به ساختارهای پیچیده نیست.

سریلانکا کشوری جزیره‌ای در جنوب آسیا با ۲۰ میلیون نفر جمعیت است و از فراورده‌های مهم آن می‌توان به چای، قهوه، کائوچو و نارگیل اشاره کرد.

اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت و بیش از ۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی‌ترین استان کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403