نکات مهمی در مورد تهیه پنیر پیتزا


نکات جالب در مورد تهیه پنیر پیتزا با وجود تهیه غذا های آماده یا همان Fast food و علاقه چندان مصرف کنندگان به پنیر پیتزا در این نوع غذاهادر نتیجه مصرف پنیرهای پیتزا و پروسس «فرآوری شده» در غذا های روز جهان و با دقت به تنوع ساخت این محصول و افزایش کارخانجات ساخت پنیر پیتزا، برای آگاهی از خصوصیات این فرآورده و آشنایی بیشتر با شرایط ساخت و تشخیص...

نکات مهمی در مورد تهیه پنیر پیتزا

نکات جالب در مورد تهیه پنیر پیتزا

با وجود تهیه غذا های آماده یا همان Fast food و علاقه چندان مصرف کنندگان به پنیر پیتزا در این نوع غذاهادر نتیجه مصرف پنیرهای پیتزا و پروسس «فرآوری شده» در غذا های روز جهان و با دقت به تنوع ساخت

این محصول و افزایش کارخانجات ساخت پنیر پیتزا، برای آگاهی از خصوصیات این فرآورده و آشنایی بیشتر با شرایط ساخت و تشخیص کیفیت پنیر پیتزا به توضیح و بررسی ویژگی‌های آن می پردازیم.

به گزارش تالاب:پنیر موزارلا از مهمترین پنیرهای گروه پاستافیلا «Pasta filata» یا دلمه کشیده شده محسوب میشود «پاستافیلا در زبان ایتالیائی = پنیرهای خمیری نرم و کشدار».

انواع مهم پنیرهای موزارلا عبارتند از: پنیرهای رسیده پروولون «Pro vollone»، کایسیوکاوالو «کاشکاوال» «Caicio cavallo»، رومانو «Romano»، و گرانا «Grana».

از هر 8/9 تا 10 کیلوگرم شیر، 1 کیلوگرم پنیر موزارلا حاصل می گردد.

نکات مهمی در مورد تهیه پنیر پیتزا

تعریف پنیر

پنیر حاصل رسوب پروتئینی در شیر به نام کازئین می‌باشد که پس از جداسازی سرم شیر از سل کازئین در اثر افزودن استارتر کالچر + کلسیم کلراید + مایه پنیر، لخته حاصل میگردد.

کلسیم کلراید

در اثر حرارت مشاهده شیر نمک‌های کلسیم موجود به میزانی رسوب می‌نمایند و در نتیجه در لخته بافتی نامستحکم به دست می آید که فاقد کیفیت مطلوب و راندمان حقیقی می‌باشد.

به همین جهت برای رفع این مشکل از کلسیم کلراید بهرهگیری میگردد زیرا مولکول‌های آن بعنوان هسته‌ی مرکزی ایجاد لخته در پنیر ایفای نقش می‌نمایند.

مایه پنیر

مایه پنیر نیز به دو صورت حیوانی و قارچی در بازار یافت میشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز