آسوشیتدپرس: مجلس سنا ترامپ را از اتهاماتش تبرئه می‌کند


آسوشیتدپرس: مجلس سنا ترامپ را از اتهاماتش تبرئه می‌کند

یک رسانه آمریکایی گزارش داده مجلس سنای این کشور احتمالاً دونالد ترامپ را از اتهامات مطرح‌شده علیه او در پرونده استیضاح تبرئه می‌کند.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی امروز چهارشنبه گزارش داده مجلس سنای این کشور در آستانه تبرئه کردن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از اتهاماتش در پرونده استیضاح بر سر رسوایی موسوم به «اوکراین‌گیت» است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته نماینده مجلس سنا احتمالاً بر اساس وابستگی‌های حزبی در این رأی‌گیری که ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی برگزار خواهد شد رأی خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

سناتور آمریکایی: سخنان ترامپ پر از دروغ بود

نمایندگان دموکرات در مجلس سنا از دو سوم آرا لازم برای برکنار کردن دونالد ترامپ از سمتش برخوردار نیستند.

تبرئه احتمالی ترامپ یک روز بعد از خطابه سالانه او، موسوم به «وضعیت کشور» در کنگره آمریکا اتفاق خواهد افتاد. ترامپ در این سخنرانی به شرح دستاوردهای ادعایی خودش در زمینه اقتصاد پرداخت و اشاره‌ای به مسئله استیضاح نکرد.

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که در سخنرانی وضعیت کشور پشت سر ترامپ ایستاده بود برگه‌ای که متن سخنرانی ترامپ روی آن نوشته شده بود را پاره کرد.

قبل از این رفتار پلوسی، ترامپ از دست دادن با او خودداری کرده بود.

چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در مجلس سنا درباره اتفاقات دیشب گفت: «لحظه سختی برای دموکراسی بود.»

بوریسما شرکتی اوکراینی است که «هانتر بایدن» پسر جو بایدن از نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات، عضو هیأت مدیره آن است. دموکرات‌ها می‌گویند ترامپ با تلاش برای تحقیق در مورد این شرکت، قصد داشته بایدن را به فساد مالی متهم و اعتبار او را خدشه‌دار کند؛ اتهامی که ترامپ و حامیان جمهوری‌خواهش به شدت رد کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد